13 Şubat 2017 Pazartesi

SECUESTRO, THE MONSTER, STEREO, HOSTAGE TO THE DEVİL, WHITEOUT

SECUESTRO (2016)

Bir İspanyol gerilimi bulunur da kaçırılır mı? Filmi izlediğimde iki hafta önce falandı. Hastalık mastalık falan derken bir de bakmışım filmin yazısını geçen hafta yazmayı unutmuşum. Filmin yazısını yazmayı bırak, filmi neredeyse unutmuşum. Bilgisayarımdaki bir reme bakmaya yeltendiğim de bu da ne diye düşünürken. Secuestro isimli filmin olduğunu farkettim. Biraz da fragmanına bakarak filmi hatırlamaya çalıştım desem yeri var. Demek ki ben de çok fazla iz bırakmamış.

Film, başları itibariyle oldukça ilgimi çekmişti ama ilerleyen dakikalarda biraz karman çorman olmaya başladı. Ruh halime göre izlediğim filmi y,ne yarım gözle izlemiş olmalıyım ki anlamakta da oldukça zorlandım.

Küçük bir çocuğun, yol kenarında polisler tarafından bulunup, hastaneye kaldırılması ve ufaklığın gözlerini bu hastanede açması ile başlayan film, çocuğun annesinin ülke genelince ünlü bir kadın avukatın oğlu olmasıyla devam eder. Avukat, bir süre sonra oğlunu alıp evlerine dönerler. Bu arada çocuk duyma sorunundan dolayı konuşamamaktadır. 

Bir süre sonra çocuğu kaçırdığını düşündüğü biri tarafından kendi evlerinin bahçesinden izlendiklerini fark eden avukat kadın, panikler ve kendince bu kişinin peşine düşer ve kendini daha karanlık olayların içinde bulur.


Yönetmen:Mar Targarona
Senaryo:Oriol Paulo
Ülke:İspanya İspanya
Tür: Gerilim
IMDb:6.5
Dil:İspanyolca

Müzik:Marc Vaíllo





THE MONSTER (2016)

Belkide kendi içlerindeki canavar ondan daha tehlikeliydi... Ana- kız birbirleriyle hiç anlaşamıyor, ha bire bir birlerimizi nasıl düdüklesek diye düşünürlerken, kendi arabaları ile çıktıkları bir yolculuk esnasında, yolda çarptıkları bir hayvandan dolayı kaza yaparlar. Fakat bir süre sonra bu hayvanın aslında çok daha tehlikeli bir canavar olduğunu anlayacaklardır. Bu canavarın nerden geldiği, ne bok olduğu konusunda hiç bir fikrileri yoktur ve sürekli birbiri ile didişen ana-kız artık savaşa son verip birlik olmak zorundadırlar.

Yani film böööle başlar ve kötü bir şekilde devam eder. Yaratık filmleri severleri tatmin edeceğini sanmıyorum. Düşük bütçe kurbanı olduğunu düşündüğüm bu filmi sever misiniz bilemiyorum ama sanırım ben pek sevemedim. İşin içine biraz daha efektsel şeyler katılsaymış belki daha iyi olabilirmiş.

Ne yaratıklı filmler izledik be, bu da yaratıklı film mi der, hepinize filmi tavsiye edemeyerek yazma son veriyorum. Beğenip beğenmemek artık sizin elinizde.


Yönetmen:Bryan Bertino
Senaryo:Bryan Bertino
Ülke:ABD ABD
Tür: Dram, Korku
IMDb:5.3
Dil:İngilizce

Müzik:tomandandy





STEREO (2014)


Allahım nerden seçiyorum bu filmleri falan diye bir an aklımdan geçirmedim değil. Aslında Stereo çok da benim tarzımda olmayan filmlerden biri. Bu yüzden filmi kötülemek yerine sabaha bırakmayı düşünüyorum; yani sizlere. Hadi bakalım.

Film bir Alaman filmi. Filmi bulduğum sitede, filmi Türkçe dublajlı izledim ve duyduklarıma kulaklarım ve ben şaşırıp kaldık. Canın cehenneme yerine siktir git, kaltak yada faaaaaahişe yerine , orospu, belanı sikicem gibi küfürleri Türkçe dublajda duyunca oldukça şaşırdım ve dublajda sansür konusunda ileri seviyelere gittiğimizi de anlamış oldum. Küfüre karşı meraklı Türk toplumunu anlamaları yıllarını aldı ama n'apalım, kısmet bugünlereymiş. Bakalım filmden ne anlamışım...

Eric'in tipine baksan korkacağın, geçmişinde seri katillik yapmış bir modele benzeyen meynetsiz herifin tekidir. Fakat şöööle bi baktığınızda Eric'in oldukça sessiz sakin bir yaşantısı vardır. Bir kızıyla yanlız yaşayan bir hatun bulmuştur ve güzel bir gelecek planları içindedirler.

Fragman işte bööle mutlu mes ud başlamıştır fakat, bir süre sonra ortaya çıkan garip herif Eric'e musallat olmuştur. Zehirli kene gibi Eric'in taşaklarına yapışan ve hiç yanından ayrılmayan bu adam Henry'dir. Henry, Eric'in hayatına girince bir anda her şey değişmeye başlar. O mutlu günler gider yerine, Eric'in başını belaya sokacak olaylar silsilesi başlar.

Henry, Eric'in götünden uydurduğu bir karakter midir, yoksa Henry bir hayalet midir. Eric, ruh hastası mıdır yoksa artık bir hayaleti mi vardır? Bütün bu sorular kafamızı gurcalarken, Eric'in hayatına giren kaka adamlar, Eric'in hayatına aksiyon ve gerilim dolu bir hale çevirir. Eric'in geçmişi ile ilgili kurtulamayacağı bazı şeyler vardır. Bu arada akapunktur yöntemi ile hayalet kovma seansını da görmüş oldum. Hadi iyi seyirler.


Yönetmen:Maximilian Erlenwein
Senaryo:Maximilian Erlenwein
Ülke:Almanya Almanya
Tür: Suç, Gerilim
IMDb:6.6
Dil:Almanca

Müzik:Enis Rotthoff




HOSTAGE TO THE DEVİL (2016)

2016'nın 7,3 puanlık belgesellerinden biri ile tanıştırayım şimdi sizi :Hostage To The Devil. Kendileri, şeytan çıkartma konusunda uzman bir abimizin hayat hikayesinden bir kesiti bir buçuk saate sığdırıyor. Ben filmi tamamıyla şeytan çıkartma işleri ile alakalı sanıyordum ama aslında Malachai Martin ile ilgiliymiş. Ulusal alanda en çok satan kitaba sahip olan Martin, şeytan çıkartma ile alakalı yazdığı kitap, kimine göre gerçekleri anlatırken, kimilerine göre de kendisi dünyanın en iyi yalan söyleyen ve bu yalanlardan da bok gibi para kazanan bir abimiz. Artık orasını bilemicem ama şeytan çıkartma filmlerine meraklı iseniz belki sizinde ilginizi çekebilecek bir belgesel olabilir bu.

Öncelikle belgeselde oyuncular oynuyor. Gerçek kişilerin de ve de ve görüntüleri var ama canlandırma belgesel olduğu için profesyonel oyuncular bize eşlik ediyor. Belgesel de Martin'in yazdığı kitaptan, ona karşı gelenlere ve az da olsa hepimizin beklediği gerçek şeytan çıkartma görüntülerine her şey var ama beni yinede tam olarak tatmin edemedi. Sansürlenmiş şeytan çıkartma videoları biraz canımı sıktı diyebilirim.

Bir şeytanı nasıl def edebiliriz sorusuna da yanıt veren belgesel, aynı zamanda gerçek bir şeytan musallatı vakası ile sahte bir şeytan musallat vakası arasındaki farklılıkları bizlere de öğretip, herhangi bir şeytan çarpması durumunda neler yapacağımız konusunda da bizleri bilgilendiriyor. Hadi şeytanınız bol, belgeseliniz hayırlı ossun yavrucakarım. İyi seyirler.


Yönetmen:Marty Stalker
Senaryo:Rachel Lysaght, Marty Stalker
Tür: Belgesel, Biyografi, Tarihi, Korku, Gizem
IMDb:7.3

Müzik:Andrew Simon McAllister



WHITEOUT/ SOĞUK ÖLÜM (2009)

Güzel Antartika görüntüleri ile süslü filmin kıçınızı donduracak sahneleri hoşunuza gidebilir ama gidişat biraz aksiyon, biraz gizem ve gerilime dayandığında izlemesi oldukça keyifli bir film karşınıza çıkıyor. Filmin vasat senaryosuna rağmen kurgusu oldukça heyecan verici. 

Antartika'da görev yapan Carrie, işini tamamlamak üzere günlerini saymaktadır fakat bölgede karşılaştıkları bir cinayet nedeniyle, cinayeti çözme işi kendisine verilir. Karşılaştığı ceset nedeniyle geçmişine de yolculuğa çıkan Carrie, olayları çözerken hem Antartika'nın dondurucu soğu ile hem de peşlerine takılan bir katil ile cebelleşirken, karşılaştıkları ve düşürüldüğünü düşündükleri bir Rus uçağının da gizemini çözmek zorundadırlar. Carrie ve ekip arkadaşlarını gizemli ve tehlikeli bir yolculuk beklemektedir.

Konu bundan ibaret mi demeyin izleyin. Bilhassa gerilim-macera severlerin hoşuna gideceğini tahmin ediyorum. Herkese iyi seyirler.


Yönetmen:Dominic Sena
Senaryo:Jon Hoeber, Erich Hoeber, Chad Hayes
Ülke:ABD ABD, Kanada Kanada, Fransa Fransa, Türkiye Türkiye
Tür: Aksiyon, Suç, Gizem
IMDb:5.5
Dil:İngilizce, Rusça

Müzik:John Frizzell

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder