7 Şubat 2017 Salı

FELAK, RINGS, SPLIT

FELAK (2017)

Uzun bir aradan sonra tekrar merhaba. Ölümlerden dönme süreci falan derken sizleri yazısız bıraktığımın farkındayım. Aslında uzunca korku filmi izlememek de biraz iyi geldi diyebilirim. Anjiyo sonrası bir süre korku filmi detoxu yapıp filmlere ara verdim ama nihayet özlediğim filmlere ve yazılarıma an itiariyle kavuşmuş durumdayım. 

İlk olarak bahsetmek, hatta bahsederken de sıkılareak bahsetmek istediğim ilk film, geçtiğimiz haftalarda vizyona giren Felak. Abi böyle film yapacaksanız hiç yapmayın. Öncelikle filme dublaj yapmışsınız. Artık dünyanın neresinde sinema filmlerine dublaj yapıyorlar. O kadar kötü bir yapay etki yaratıyordu ki izlerken sıkıldım ve salonu terk ettim.

Naciye filminde izlediğim Özlem Durmaz, bu film de ne yazık ki istediğim oyunculuğu sergileyemedi. Efetlerin kötülüğü ve demodeliği mi desem, oyunculukların berbatlığımı falan diye düşünürken kendimi salonun dışında buldum. Kötü Türk yapımı korku filmlerine bir yenisi daha eklendi diye düşünüyorum. Çöpe atın gitsin. 













İLKİNİ GERÇEKLEŞTİRDİĞİMİZ KORKUKOLİK BULUŞMASI

"Abi neden bir araya gelip birlikte korku filmi izlemiyoruz?" diye soran bir çok kokukolik vardı ve Halka 3 filminin devreye girmesiyle birlikte ben de ilk buluşmamızı yapmaya karar verdim.

Tarih:4 Şubat 2017
Yer: Beyeğlu Atlas Sineması
Film: Halka 3

Samara ablamız bizi beyaz perde de bekleye dursun ben de Taksim'e gitmek üzere otobüs durağında bekle Allah bekle şeklinde, soğuktan götüm donarak beklemeye başladım. Gelen tüm otobüslerin orta şeritten geçip durağa bile yanaşmaması üzere herkes gibi ben de  sinirden siktiri çekip metrobüse doğru yöneldim ve soluğu Beyoğlu Atlaş Sinemasında aldım.

İnstagram hesabımda ilanı verdikten sonra herkesde bir bahane olduğu için kimsenin gelmeyeceğini düşünürken salona yüksek bir enerji ile gelen bir arkadaş direkt yanıma gelerek beni mutlu etmiş oldu. İlk kez milli oluyormuşcasına mutluluktan kıçımın kanatları birbirine vururken, ikinci olarak gelen 16 yaşındaki diğer arkadaş da bu kez beni daha da çok mutlu etti. Anlaşılmuıştı; filmi tek başıma izlemeyecektim.

Kısa bir süre sonra fuayeye giren bir grup korkukolik daha olunca içimden Alllaaaah yaşasın güzel bir Korkukolik buluşması olacak diye içimden geçirdim. Herkesle çok yakından ilgilenmeye çalışayım falan derken bir de baktık ki film saati gelivermiş. Tam salona girecekken bir de güzel bir ilk Korkukolik buluşması hatırası çekririp hemen instagram hesabımda yayınladım. Samara abla ile buluşmak üzere, içerideki daracık mesafeli, film boyunca rahatsızlıktan götümüzü ikiye ayıran sandalyelere oturup, tarihi Atlas sinemasının atmosferinde yepyeni bir filme merhaba dedik. Halka büyüyyor, lanet giderek daha çok insana musallat oluyordu...

RINGS/ HALKA 3 (2017)

Açıkçası filmin hayranı olamadığım için ilk iki bölümde neler olduğu konusunda aklımda kalan pek bir şey yoktu. Bunu bilerek sinema yollarına düştüm. Seriye bağlayan korku filmlerinde aaaadet üzerine 3. bölümde başa dönülür, olayların bu zamana kadar nasıl geldiği anlatılır. Halka 3'te tam olarak böyledi.

Filmin reklam kampanyaları ve tanıtımı için yapılan şaka videoları bile ne yazık ki filmi kurtarmaya yetmedi. Daha etkileyici bir senaryo, daha iyi efektler, daha akılda kalıcı ihtişamdan ölen bir son beklerken, bir de baktık ki izleyicinin isteğini ne yazık ki karşılayamayan bir filmle karşı karşıyayız.

Tüplü televizyondan LCD ekranlara derken bir de baktım ki Samara ablamız o sırma gibi saçlarını ahenkle dans ettirerek telefon ekranından bile çıkmaya başlamış. Teknolojinin her türlü nimetlerinden faydalanan Samara'mız musallat olabilmek için bu kez internet ağlarını bile kullanıyor.

Aradan 12 yıl geçer ve bu kez yataktan sarmaş dolaş kalkan sevgililer birbirlerine cilveler yaparken, esas oğlanımız izlediği bir kasetin laneti içinde kendini bulur. Bu lanetten nasıl kurtulsam diye götünü yırtan Holt, bütün bunları düşünürken sevgilisi Julia laneti üzerine alır ve elim sende şeklinde, Holt, Julia ve Samara üçgeninde kovalamaca başlar.

Herkesin izlediğinin aksine, video görüntüde bu kez farklı görüntüler gören Julia, bu konuya yoğunlaşır ve adeta ip uçları haline gelen bu görüntülerin peşine düşerek Samara'nın gizemini çözmeye çalışırlar. Bütün bunlar olurlen tam 7 günleri vardır ve çok yakında lanet onların da sonunu getircektir.

Yönetmen:F. Javier Gutiérrez
Senaryo:David Loucka, Jacob Aaron Estes, Akiva Goldsman
Ülke:ABD ABD
Tür: Dram, Korku
Rating:
4.7
19
Vizyon Tarihi:03 Şubat 2017 (Türkiye)
Dil:İngilizce

Müzik:Matthew Margeson


SPLIT (2016)

7.5 IMDb puanı ile güzel psikolojik gerilim ile başbaşayız kankiler. Filmin fragmanı ilgimi çekmişti ve bir an önce sinemalara gelmesini dilerken, bir an önce internet ortamına düştü ve merakıma yenik düşerek filmi kısa süre içinde izlemiş oldum. Filmi sinemada izleseydim de pek bir şey kaybetmezmişim diyebileceğim bir film. Kötü olduğu için değil tabii.

Filmin son 20 dakikası da olmasaymış gerilebileceğimiz bir durum olmayacakmış aslında. Gerilim saçısından neredeyse sıfır diyebileceğim bir film, fakat konu itibariyle oldukça etkileyici bir hayat hikayesine sahip bir film. Ruh hastası bir adamın 23 karakteri beyninde taşıyıp bunu günlük hayatına taşıdığını düşünsenize. Oldukça zor bir durum. Bu kişinin normalde de gerçek hayatta olduğuna dair internet yazıları okumuştum. Ben sadece kendimle başa çıkamazken 23 karakterle başa çıkabilmek oldukça güç.

Kevin, kişilik bozukluğuna sahip genç bir adamdır ve bu süreç içinde psikoloğu ile sürekli görüşmeler içinde bulunurken, normal hayatına da devam etmektedir. Bir gün, kafasında yarattığı bir karakterin etkisinde kalıp üç genç kızı kaçırır ve evine hapseder.

Genç kızların, Kevin'in durumunu anlamaları çok uzun sürmez. Sürekli olarak Kevin'nin yarattığı karakterlerle yüzyüze kalırlar ve kendilerince geliştirdikleri bir strateji oyunuyla bu 23 karakterden  kurtulmaya çalışırken evden de kaçmanın yollarını ararlar. Fakat hesaba katmadıkları yirmi dördüncü ve oldukça tehlikeli bir karakterin de ortaya çıkması an meselesidir.

Yönetmen:M. Night Shyamalan
Senaryo:M. Night Shyamalan
Ülke:ABD ABD
Tür: Korku, Gerilim
IMDb:7.5
Dil:İngilizce

Müzik:West Thordson

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder