16 Eylül 2016 Cuma

AMERICAN HORROR STORY 6.SEZON 1.BÖLÜM

AMERICAN HORROR STORY 6.SEZON 1.BÖLÜM


Ben iyi bir dizi takipçisi değilimdir. Neeerde o eski diziler deyip de dede moduna da bağlamak istemiyorum. Haşır neşir olduğum alanın sinema olduğunu artık herkes iyi biliyordur. Bu yüzden “bana dizi tavsiye eder misin,” sorusuna pek cevap veremiyorum. Aralarından seçtiğim A.H.S ve Ash vs Evil Dead dizilerini takip etmeye çalışıyorum. Hatta A.H.S’nin bir kaç sezonunu bile izlemişliğim yoktur. Geçen sene Lady Gaga’lı izlediğim A.H.S sezonunda Lady Gaga’ya bol bol giydirme yaptığım için bolca Lady Gaga düşmanı da edinmiş oldum. Orada Kathy Bates gibi usta oyuncu duruken gidip de kıçı kırık Lady’i göklere çıkaracak değilim. Neeeeeyse, bu cümleden sonra düşmanlarıma düşman ekledikten sonra yazıma devam edeyim en iyisi ben.

Pek çok kişinin sabırsızlıkla beklediği yeni sezonun ilk bölümü başladığına göre hunharca yorumlarımı yapma vakti de geldi ve çattı. Açıkçası ilk bölüm beni hemen sardı diyebilirim. Belgesel ayaklarında çekilen dizi bu şekilde mi devam edecek bilemiyoruz ama, her halde gerçek bir hikayeden yola çıkıldığı için olsa gerek böyle bir yöntemle çekilmiş bu sezon. İlk bölümde hayaletli ev ortamı gayet güzeldi. Dizi başlamadan önce bir çiftlik evinde geçeceğini takipçilerime duyurmuştum ama bu kadar ürkütücü cinsten bir çiftlik evi olacağını ben de tahmin etmiyordum.

Dizi deki sürprizler bitmek bilmedi tabii. Sezonlar boyunca alıştığımız ve en sevilen oyuncuların tekrar bir araya gelmesi dışında, oyunculuğunu son zamanlarda çok beğendiğim ki geçen sezon da bahsetmiştim; Lily Rabe’nin de tekrar yer alması beni daha çok mutlu etti. Olaylar sadece bir çiftlik evinin ürkütücü koridorlarında değil, yaşayan bir ormanda da devam etti. Woodoo büyüleri, cadılar falan derken bakalım ilerleyen bölümlerde daha ne sürprizler karşımıza çıkacak. Dizinin ilk bölümü bittiğinde ha siktiri çekip, ulan burada da biter mi diye söylendim. Hadi bakalım; iyi bir başlangıç oldu, böyle de devam eder umarım.

Şehirde bazı olumsuzluklar neticesinde, tuhaf bir içgüdü ile evlerini şehirden kırsala taşımak isteyen evli çiftimiz Matt ve Shalby bir kasabadan açık arttırma ile aldıkları ve bu alışverişin ardından, evin diğer taliplerinin de nefretini kazanırlar. Çiftlik evinin diğer talipleri dediğim yamyam suratlılar da aynı Wrong Turn filmindeki yaratıkları anımsattı bana.

Bir süre sonra; diş dolusu yağmaya, evin büyük koridorlarında fısıltılar duyulmaya, eşyalar garip bir şekilde hareket etmeye başlayınca, evli çiftimiz biraz üç buçuk atar gibi olurlar. Olayları kendi hallerinde çözmeye çalışırlarken, geçmişindeki başarısız dedektiflik sonucu işinden kovulan, Shelby’nin görümcesi Lee ise Shalby’e göz kulak olmak için çiftliğe gelir. Lee ve Shelby hiç anlaşamayan iki insandır.


Shelby’nin duyduğu fısıltılar ve tuhaf görüntüleri Lee’de görmeye başlayınca iş çığırından çıkar ve ormanın derinliklerinde onları bekleyen karanlık güçlerin çok yakınlarında olduğunu hissedeceklerdir. Yeni sezon tüm dünyaya hayırlı ve uuuurlu olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder