13 Haziran 2016 Pazartesi

SWEET HOME, SUMMER CAMP/ YAZ KAMPI, BOOGEYMEN THE KILLER COMPILATION, THE CONJURING

SWEET HOME  (2015)

Son dönem İspanyol filmlerini görünce sazan aksu gibi zıplıyorum hemen. Yüzümde bir mutluluk, içimde bir hoplama. Son dönemlerde izlediğim İspanyol korku filmlerinde çok enteresan ve şaşırtan bir konuyla karşılaşmasam da yine yüzümü güldüren ve beni heyecanlandıran filmler karşıma çıkmıyor değil. Sweet Home filmi de bunlar biri.



Daha önce anlattığım Hush filmi gibi tek mekanda geçmesine rağmen, içerdiği yüksek gerilimden dolayı beni koltuğa gömmeye başardı. Senaryo anlamında çok beklediğimi bulamasam da keyifle ve heyecanlanarak izlenebilinecek filmlerden. Vakit ayırmaya değer.

80 dakikanın başlarında İngilizce konuşan İspanyol oyuncuları görünce n’oooluyorz falan oldum ama bir süre sonra baş karakterin yavuklusunun Amerikalı bir doktor olduğunu anlayınca neden bu kadar yoğun ingişizce olduğunu anlamış oldum. Filmin başlangıcı, bir grup kaka kalpli insanın iki sevgiliye, bir binanın içinde saldırmasıyla devam ederken, filmin esprisi devreye giriyor ve See No Evil/ Ölüm Çıkmazı filmine dönüşüp, bu güzergahta ilerliyor. Yani eli baltalı katil filmleri seviyorsanız karar size kalmış.

Emlakçı kızımız, eski bir apartmanda tek tük kalmış ve bu artmandan çıkmamakta inat eden huysuz yaşlı bir amcayı ikna etmeye çabalarken, adamın karşı dairenin boşaldığını fark ediyor. Halbuki o dairede daha düne kadar yaşayan birinin olduğundan emin olan emlakçı kadın, durumun çok fazla üstüne düşmeden adamı ikna etmeye çalışıyor. Nuh deyip peygamber demeyip ikna olamayan adamı yasal bir çerçevede uyarıp oradan ayrılıyor.

Farklı bir gün, sevgilisinin doğum günü için gözüne kestirdiği o boş daireye gelen emlakçı kızımız, sevgilisiyle birlikte güzel bir geceyi bu dairede geçirmek istiyor. Evden çıkmamak için inat eden yaşlı amcamız ise son gecesini yaşamak üzeridir ve karanlık güçler tarafından eve yollanan kötü adamaların yaptığı pisliğe tanık olan kızımız ise kötü adamların hedefi olmuştur. Hem kötü adamlar, hem de kızımız ve sevgilisi bir süre sonra başlarına gelecek felaketten habersizlerdir.


Filmin anlatımını You Tube kanalım Korkukolik’te de anlatmıştım. Dileyen aşağıdaki videodan beni izleyebilir, kanalıma giderek kanalıma abone olabilesiniz. 

IMDb: 5

Yapımı : 2015 - İspanya
Tür : Korku
Süre: 80 Dak.
Yönetmen : Rafa Martínez
Oyuncular : Leticia Dolera ,  Ingrid García Jonsson ,  Bruno Sevilla ,  Luka Peros ,  José María Blanco
Senaryo : Rafa Martínez ,  Ángel Agudo
Yapımcı :  -





SUMMER CAMP/ YAZ KAMPI (2015)

İspanyol gerilim-korku sinemasının içinde yer almış bir yönetmenden izlediğim Summer Camp, film boyunca insan böğürtülerinin beynimi düdüklemesi eşliğinde bitti. Filmin biraz tuzu eksik olsada sanırım filmi sevdim. Film sonrası arkadaşınız sorar ya “film nasıldı,” diye “eh” şeklinde verilen cevapla kısa ve öz bir şekilde anlatılabilinecek bir film diyebilirim. Ama ben size “eh”in de biraz ötesine taşıp filmi anlatmaya kararlıyım.

Filmiz sizlere tavsiye ederken, zombi filmi severlere alternatif bir film diyebilirim diye aklımdan geçirmiştim ki film ilerledikçe ve konu ortaya kabak çiçeği gibi açılmaya başladıkça bu düşüncemden vaz geçtim. Genelde zombi filmlerindeki karakter gözünü açar ve görür ki, etrafı nerden geldiği belli olmayan zombilerle çevrilmiş. Neden böyle olmuşlar, sebep nedir belli değildir. Bu filmde de böyle bir şey uyandı kafamda. “Tamam,” dedim, “heriflerin neden kudurduğu belli değil, konuya bodoslama daldılar.” Nedeni belli olmaya başladıkça çok şaşırtıcı bulamasam da en azından yönetmenimiz bizi koftiden de olsa avutmayı başardı.

Bir grup Amerikalı genç kamp eğitmeni, yaz kampı açılmadan kampın çiftlik evine gider yerleşirler. Çiftlik görevlisinin çocukları çevreyi gezdirmesiyle birlikte, kuduz olduğunu sandıkları bir köpeğin saldırısına uğrarlar. Köpek saldırısı sonrası, odalarına yerleşen genç eğitmenleri, bakımsız odalar, sususuz bir çiftlik ve etrafı basan polenler de rahatsız edince gurp içinde biraz huzursuzluk çıkar.

Bir süre sonra içlerinden birinin aniden kudurup, gözü dönmüşçesine diğerlerine saldırması sonucu bir arkadaşları ölür ve bu esrarengiz kudurma olayı zincirleme bir şekilde hepsine uğramaya başlar. Gençler bu olayın nedenini araştırmaya koyuşurken, bir yandan da kendi canlarını kendilerinden de kurtarmak zorundadırlar. 

IMDb: 5.7

Vizyon Tarihi: 03 Haziran 2016
Yapımı : 2015 - ABD ,  İspanya
Tür : Korku
Süre: 81 Dak.
Yönetmen : Alberto Marini
Oyuncular : Maiara Walsh ,  Jocelin Donahue ,  Diego Boneta ,  Andrés Velencoso ,  Xavier Capdet
Senaryo : Alberto Marini ,  Danielle Schleif
Yapımcı :  



BOOGEYMEN THE KILLER COMPILATION (2001)

Korku filmleri ile ilgili belgeseller biliyorsanız bana önerebilirsiniz. Boogeymen’i keşfettiğimde adamakıllı bir belgesel olduğunu sanmıştım ama beni yanılttı. Zaten filmi hızlıca geçe geçe izledim.

Eğer 7*0’ler ve 90’larda çekilen fantastik yâda gerçekçi seri katilleri bilmiyorsanız tanımanız anlamında size yardımcı olabilir, ama zaten ben bunları biliyorum diyorsanız izlemenize gerek olmayacak bir ıvır zıvır diyebilirim.

70’lerden 90’lart kuşağına kadar bazı korku filmlerin baş kötü kahramanın temek özelliklerini iki cümleyle anlatıp, filmden uzunca bir sahne gösterildikten sonra bir diğer seri katile geçiliyor. İzlemeseniz de olur, pek bir esprisi yok.


IMDb:6.1

Yapımı : 2001 - ABD
Tür : Belgesel ,  Korku
Süre: 56 Dak.
Yönetmen :  -
Oyuncular : Ashley Laurence ,  Doug Bradley ,  Andrew Robinson ,  Grace Kirby ,  Nicholas Vince
Senaryo :  -
Yapımcı :  -


THE CONJURING 2/ KORKU SEANSI 2

Tüm korku filmi severlerin, başta kendimin sabırsızlıkla beklediği Korku Seansı 2 nihayet geçen hafta gösterime girdi. Filmi beraber izlemek için iki arkadaşıma da söz verdim ama dayanamayıp filmi izlemek için ilk günü sinemaya koştum. Tabii ki bu acele etmemin karşılığını da kat kat aldım.

Filmin yazısını yazdığım şu dakikalarda, filmi ikinci kez izlemek için akşam 22.00 seansını bekliyor durumdayım. Tabii ki bu sefer yalnız değilim en yakın arkadaşım Alkan ile filmi izlemeye gidicez. İkinci kez iblis ise yüz yüze gelmek için sabırsızlanıyorum.

İlk filme göre korku şiddetinin iki kat daha fazla artması tabii ki beklediğim şeylerden biriydi. Bu kez farklı bir hikâyenin anlatıldığı Korku Seansı 2’nin giriş sahnesi meşhur korku filmlerinden Amityville Horror ile bağlantılı olması çok hoşuma gitti ve benim için güzel bir sürpriz oldu. Biliyorsunuz, Amityville Horror filmi de gerçek bir hikâyeye dayandığı söylene filmlerden biri. Korku Seransı 2 filmi de yine gerçek bir hikâyeden esinlenerek yapılmış. Bizim Siccin serilerini bilirsiniz; işte aynı onlar gibi.

Yönetmen James Wan’in ustaca ayarladığı ters köşe yapak izleyiciyi havaya hoplatan sahneleri, ilk filmden hatırladığımız Partick Wilson ve Vera Farmiga’nın kaliteli oyunculukları, yaşanmış bir paranormal hikâyenin senaryoyu süslemesi, korku filmlerinin aranan unsurları; ürkütücü bodrum katlar, hayalet ve iblisler, dinsel konuların ürkütücülüğü, eski ve korkunç bir ev neredeyse 2 saate yakın olan süreyi size hiç hissettirmeyecek. Filmde sıkıldığım yer; sanıyorum ki sadece 5 dakikayı bulmaz. O da tek bir sekans olduğu için geldi ve geçti. Yılın en korkunç filmi unvanını taşıyacağını garanti ediyorum. Sanıyorum James Wan olduğu sürece korkmaya devam edicez. Ben filmi üç defa izleyeceğim için yıllık korkma ihtiyacımı depolayıp, Korku Seansı 3 çıkana kadar kış uykusuna yatmayı düşünorum. Amityville ile ilgili başlayan filmin, üçüncü filmde karşımıza daha kapsamlı bir şekilde çıkması dileği ile.

Warren çifti, en son Amityville vakasında yer alıp, evin gizemini çözmeye çalışmışlar, başarılı olunca tv kanalları tarafından sıkça programlara davet edilmişlerdir. Halkın bir kısmı onları yalancı olduklarını, dikakt çekmek için bu tarz şeylere başvurduklarını düşünmektedir. Lorraine, bu durumdan biraz uzaklaşıp, artık paranormal olayların çözümlenmesi konusunda biraz daha geri planda durmak istemektedir. Bunu kocası ile paylaşır fakat yeni yaşanan korkunç bir hayalet vakası onları tekrar bu işin içine çeker.

4 çocuğu ile yalnız yaşayan Anita, geçim sıkıntısı falan derken zor günler geçirir. Üstüne bir de evde yaşanan paranormal olaylar eklenince iş çığrından çıkar ve Warren çiftinin evlerine gelmesiyle birlikte evde onlara rahat vermeyen hayaletin ardında daha korkunç bir gerçeğin yattığını anlarlar.

Filmin videolu anlatımını aşağıdaki videodadır.

IMDb: 8.2

Vizyon Tarihi: 10 Haziran 2016
Yapımı : 2016 - ABD
Tür : Gerilim ,  Korku
Süre: 133 Dak.
Yönetmen : James Wan
Oyuncular : Vera Farmiga ,  Patrick Wilson ,  Frances O'Connor ,  Madison Wolfe ,  Franka Potente
Senaryo : James Wan ,  David Johnson ,  Chad Hayes ,  Carey Hayes
Yapımcı : James Wan ,  Rob Cowan
Diğer Adı : The Conjuring 2: The Enfield Poltergeist




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder