9 Mayıs 2016 Pazartesi

THE DEAD ROOM, GOOSEBUMPS: CANAVARLAR FİRARDA, KRAMPUS, HELL NIGHT, DARK SUMMER

THE DEAD ROOM (2015)

Yeni Zellanda yapımı, klişelerin yoğunlukta olduğu, puanını da hak eden, ama bir o kadar da gecenin bir vakti filmi izlerken beni oldukça tedirgin edip, göt korkusuna neden olan, yatağın içinde olmama rağmen ayaklarıma görünmeyen bir güç dokunacak diye ayaklarımı içe doğru çekmeme neden olacak türden bir film çıktı karşıma.

Filmin geneli itibariyle; gecenin belli bir saatinde eve dadanan bir hayalet, kapıların pencerelerin kendi kendine hareket etmeleri şeklinde gelişen paranormal olaylar falan hayalet filmi seven izleyicileri etkileyecek türden olmasa da kendisini sonuna kadar izletmeyi başaran bir film diyebilirim. Sonundaki ters köşe de filmin artılarından biri.

Filmde söz konusu olan ev, Evil Dead filmindeki gibi ormanın ıssız bir köşesindeki ürkütücü kulübeyi anımsatıyordu. Evde meydana gelen paranormal olaylar yüzünden, göt korkusundan ellerinde donlarını sallaya sallaya kaçan bir ailenin ardından gelişen olayları izliyoruz.

Evde garip şeyler meydana gelince evi alelacele terk eden ev sahiplerinin ardından eve gelen iki bilim adamı bozuntusu ve bir de psişik güçlere sahip bir kız eve gelip evde inceleme yaparlar. Bilim adamları evde meydana gelen her olaya mantıklı bir şeyler bulmaya çalışırlarken, psişik kızımız da evde tuhaf bir gücün onları etkilemek istediğini söyler.


Her paranormal film de olduğu gibi evin çeşitli yerlerine kameralar koyulur, ellere alınan dandik cihazlarla ses ve ısı ölçümleri yapılır.  Her gece saat 3.00’de eve gelen bir hayalet dehşet saçmaya devam ederken, bu hayalet saldırısının aslında ardında yatan başka bir neden vardır.

IMDb: 4.7

Yapımı : 2015 - YeniZelanda
Tür : Gerilim ,  Korku
Süre: 80 Dak.
Yönetmen : Jason Stutter
Oyuncular : Jed Brophy ,  Jeffrey Thomas ,  Laura Petersen
Senaryo : Jason Stutter
Yapımcı : Kevin Stevens





GOOSEBUMPS: CANAVARLAR FİRARDA (1015)

Pazar günü sevimli piç kurularım, yeğenlerimle birlikte bir film patlatalım dedik. Çatlak bir dayıya sahip oldukları için kendilerini şanslı hisseden yeğenciklerim, zaten normalde de çocuk filmlerinden pek hoşlanmaz, genelde nerde bol patlamalı, bol aksiyonlu filmler var onlara yönelirler. Ben de dayıları olarak bunun orta kararını bulmaya çalışır, hem aksiyonu bol hem de onlara daha uygun filmler bulmaya çalışırım. Geçen Pazar da elimde bekleyen filmlerden biri, Goosebumps filmini izlettim onlara. Film, korku-çocuk türü diyebiliriz. 8 yaş altı çocuklar bu filmden korkar mı bilemicem ama korku dozunu gayet iyi ayarlamışlar diyebilirim. Daha önce de hatırlarsanız Canavar Ev, Paranorman, Otel Transilvanya gibi korku öğelerinin de yer aldığı çocuk filmleri yapılmıştı. Zaten anacım, zamane piç kuruları aksiyonsuz, zombisiz film de izlemez hale geldiler. Bizim zamanımız da “bohçacı geliyor seni alacak,” denildi mi anamızın amına geri girerdik korkudan. Şimdikiler tın!

Filmi keyif alarak izledim. Birçok canavar, zombi ve dev yaratık bir aradayken, biraz komedi ve biraz da korkunun iç içe girmesiyle ortaya seyr-i keyif bir film çıkmış. Efektleri falan da seviyorsanız bu iş tamamdır. Hatta yönetmenin bakış açısını da sevdim diyebilirim. Filmi, hani şu 80’lerin kaliteli korku komedilerine de benzettim demeden edemiciiim.

Mahalleye yeni taşınan ana-oğul, yeni bir kaaba, yeni bir hayat hesaaabı yeni bir sayfa açarlar. Genç delikanlımız sıkıntılı bir evreden geçmekte, yeni taşındıkları yere de ayak uydurmak zorundadırlar. Karşı evde tanıştığı güzel kıza vurulmuştur ve işi pişirmek adına onunla giderek yakınlaşır. Fakat kıza her ne kadar yaklaşırsa yaklaşsın, kızın babası da bi o kadar oğlanı uzaklaştırmaya bakar ve ona kötü davranır.  Genç delikanlımız bir gece kızın evine gizlice girer ve hayatında karşılaşacağı çok ilginç bir olayın da startını vermiş olur. 

IMDb: 6.4

Vizyon Tarihi: 27 Kasım 2015
Yapımı : 2015 - ABD
Tür : Aksiyon ,  Fantastik ,  Komedi ,  Korku ,  Macera
Yönetmen : Rob Letterman
Oyuncular : Jack Black ,  Amy Ryan ,  Dylan Minnette ,  Odeya Rush ,  Halston Sage
Senaryo : Scott Alexander ,  Carl Ellsworth ,  Larry Karaszewski
Yapımcı : Carl Ellsworth ,  R.L. Stine



KRAMPUS (2015)

Biraz 90’lı yılların filmlerine uydurulmaya çalışılsa da, daha iyi bir film beklentisi içerisindeydim. Filmi, geçtiğimiz yılbaşında hazırladığım yılbaşı gecesi filmleri arasında yazmayı düşünüyordum fakat film ne vizyona girdi, ne de internet ortamına düştü ki çorlayıp seyredeyim. Kısmet bu haftayaymış.


Saldırgan yılbaşı kurabiyeleri, korkunç kardan adamlar, her biri içine iblis kaçmış yeni yıl hediyesi olarak tasarlanmış oyuncaklar veeeee yaramazlık yapan çocukları cezalandırmak ve hatta çocukların evlerini darma duman etmeye gelen korkunç Krampus; Koca boynuzlu, bizim Yeşilçam sineması olan Süt Kardeşler’deki Gulyabaniye benzeyen çirkin yaratık.

Noel’i mutlu bir şekilde geçirmeye karar veren bir aile, çoluk çocuk, çombalak toplanıp bir araya gelirler. Noel ruhunu yaşatmak için elinden geleni yapan ailenin büyük annesi, o gece bütün maaaleye yetecek kadar noel kurabiyesi, noel pastası ve noel Sarıyer böreği yapmış bütün aileyi tıka basa doyurmaya kararlıdır.

Mutlu başlayan Noel gecesi, aniden kaybolan bir çocuk yüzünden kâbusa döner. Çocuğu aramaya çıkan aile elleri bomboş bir vaziyette eve dönerlerken, evin üzerine çökmüş kara bulutların da etkisiyle daha da berbat bir gece yaşayacaklardır; çünkü o gelmiştir: Krampus.

Filmi izlerken çok süper bulmadım ama izlerken de sıkılmadan izledim diyebilirim. Film, fantastik bir yapıya sahip olsa da öyle aman aman devasa efektler falan aramayın. Kendi çapında, sıkmayan, hatta son yarım saatinde daha da hareketlenen ama izledikten sonra unutacağınız bir film olacağını da söylemeliyim. Hadi iyi seyirler. 

IMDb: 6.3

Yapımı : 2015 - ABD
Tür : Korku
Yönetmen : Michael Dougherty
Oyuncular : Toni Collette ,  Adam Scott ,  David Koechner ,  Conchata Ferrell ,  Emjay Anthony
Senaryo : Michael Dougherty ,  Todd Casey
Yapımcı : Jon Jashni ,  Thomas Tull




HELL NIGHT/ CEHENNEM GECESİ (1981)

Hadi şimdi sizi 80’lere, The Exorcist/ Şeytan filminin çocuk oyuncusu, Hell Night filminin de çıtır genç kızı Linda Blair’in başrolünde yer aldığı bir filme götüreyim. Hell Night, 80’lerin teen-slasher filmlerine bir örnek. Türlü özelliklere sahip gençlerin bir araya gelerek “katili bekleyelim de, bizi kıçımızdan bıçaklayarak öldürse,” dedikleri türden filmi işyerine gidip gelirken otobüste izlemeye başladım. Son zamanlarda vakitsizlikten film izleyemez olduğum için, otobüste kitap okuma olayını otobüste film izleme olayı ile değiştirdim. Hiç de fena olmadı açıkçası; bir sürü filmle bloğa geri dönmüş oldum böylelikle.

Eski filmleri sevme tutkum yüzünden Hell Night filmini ön plana almıştım ki, çok keyif alabildiğim bir film olduğunu da söylemicem. Filmin cinayet sahnelerine geçiş kısımları oldukça ağır ilerliyor. Karakterin, konakta, merak içinde merdivenlerden inip bir başka odaya göz atması bile vakit alıyor. Bu nedenle bu kısımlardan oldukça sıkıldım. Şeytan filminde izlediğimiz çocuk oyuncu Linda Blair ise bu filmde, masum ama seksi bir kız olarak karşımıza çıkıyor; ve bu filmde, Şeytan filmindeki gibi götü havalarda dolaşmıyor.

Film de bir üniversiteye gelen yeni öğrenciler, okulun popüler grubuna katılabilmeleri için bir geceliğine, geçmişinde kötü anılan, içerisinde defalarca cinayetler işlenen bir konakta bir gece geçirmek zorundadırlar. İçeriye giren bir grup genç, kendilerine anlatılan korkunç hikâyeden sonra evde kalmaya kararlıdırlar. Anlatılanların kendilerini korkutma amaçlı olduğunu sanarlarken; kesme, biçme, kafa uçurma, gibi eylemlerde oldukça yetenekli bir katil ile yüzleşmek zorunda kalırlar. Sabaha kadar eve tıkılan gençlere Allah kolaylık versin derken, filmi izleyecek olanlara da şimdiden iyi seyirler.

IMDb: 5.8

Yapımı : 1981 - ABD
Tür : Gerilim ,  Korku
Süre: 101 Dak.
Yönetmen : Tom Desimone
Oyuncular : Linda Blair ,  Peter Barton ,  Ron Gans ,  Vincent Van Patten ,  Kevin Brophy
Senaryo : Randy Feldman
Yapımcı : Irwin Yablans ,  Bruce Cohn Curtis




DARK SUMMER (2015)

Eski sevgilimin “amaaan sakın izleme, bir boka benzemiyor,” dmesinden sonra film bilgisayarımda yaklaşık bir buçuk sene kadar can çekişirken, hadi bu filmi de otobüs filmlerimden biri yapayım ve işe gidip gelirken izleyeyim falan dedim ama keşke onun sözünü dinleyip, filmi bilgisayarımdan silseymişim. Neyse, olan oldu bir kere, filmi izlemiş oldum.

Deneysel film çeken yönetmenlerin filmlerini anımsatan kötü gidişatlı bir filmdi benim için Dark Summer. Aslında yüksek bütçeli düşünülüp çekilse, ortaya bu konuyla ilgili harika bir film çıkabilirdi. Size söz; çok param olunca filmi tekrar çekicem.

Bir arkadaşının ölümüne neden olduğu düşünülen genç bir adam, ayak bieğine takılan cihazdan sonra ev hapsi cezası alır. İçki, sigara, uyuşturucu, evin dışına çıkmak, eve arkadaş kabul etmek falan yasaktır. Yasaktır ama çocuğun kankaları onu neredeyse hep ziyaret ederler.

Eve hapsolan çocuk, bir süre sonra evde meydana gelen paranormal olaylardan sonra, evde tek başına olmadığını, ondan intikam almaya çalışan bir ruh olduğunu anlayacaktır. Filmi çok beğenmedim.

IMDb: 4.2

Yapımı : 2015 - ABD
Tür : Gerilim
Süre: 81 Dak.
Yönetmen : Paul Solet
Oyuncular : Peter Stormare ,  Stella Maeve ,  Keir Gilchrist ,  Grace Phipps ,  Maestro Harrell
Senaryo :  -
Yapımcı : Csaba Bereczky ,  Jamie Carmichael




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder