22 Mayıs 2016 Pazar

5150 RUE DES ORMES, ALAMET-İ KIYAMET: TARİKAT, THE OFFERING, MARTYRS

5150 RUE DES ORMES / ÖLÜM OYUNU (2009)

Kanada yapımı bir film ile Korkukolik abiniz, amcanız, dedeniz; artık ne halt diyorsanız bana, filmleri anlatmaya devam ediyor ve bu kez lanet olası ismiyle beni sinir eden 5150 Reu Des Ormes’i sana anlatıyorum. Türkçe adı Ölüm Oyun’uymuş.  Zaten bizim korku piyasasında, korku filmlerinin isimlerini Türkçeleştirmek için illa filmin içinde ölüm, lanet, vahşet falan geçmek zorunda. Ha “orijinal adını Türkçeye çevir derseniz,” götümden uydurmak zorundayım, ben de anlamadım.

Film beklediğim gibi güzel bir konuya ve akıcılığa sahip. Her şeyden önce bir korku filmi değil, bir gerilim diyebiliriz. Akıllıca bir gerilim mi desek acaba? Hayatta birer satranç piyonuyuz diye bir benzetme yapabiliriz. Düşünsenize; hayatta, ya birilerinin elinde bir satranç piyonu olsaydık ve hayatta kalmayı başarmamız gerekseydi? İşte film de tam olarak bunu anlatıyor.

Sempatik sinema-tv öğrencisi Yannick, o yabancı filmlerde görüp te “Aaabi yaa heriflerin sokakları ne temiz, ne düzgün. Ya şu dubleks evlere ne demeli,” şeklinde kendimizi kahredip götümüzü yırttığımız sokakların birinde bisikletini sürerken, ani bir frenden dolayı dünyası tepetaklak olur. Üstü başı boka bulanan Yannick, götünü başını yıkamak için yardım istediği eve girer ve evin bir odasında gördüğü manzara karşısında şok olur.

Bu manzaradan sonra eve hapsedilen Yannick’in hayatı bir satranç piyonuna benzemeye başlar. Onu eve hapseden ev sahibi kafadan kontak herif ise hem bir psikopat katil, hem de yenilmez bir usta satranç oyuncusudur. Yannick satrancı kazanırsa bu evden kurtulabilecektir. Hadi buyurun bakalım cenaze namazına. Şimdiden herkese keyifli seyirler.


IMDb: 6.7

Yapımı : 2009 - Kanada
Tür : Dram ,  Gerilim ,  Korku ,  Psikolojik
Süre: 110 Dak.
Yönetmen : Éric Tessier
Oyuncular : Marc-André Grondin ,  Mylène St-Sauveur ,  Catherine Bérubé ,  Sonia Vachon ,  Pierre-luc Lafontaine
Senaryo : Patrick Senécal
Yapımcı : Pierre Even ,  Josée Vallée
Diğer Adı : 5150, Rue Des Ormes



ALAMET-İ KIYAMET: TARİKAT (2016)

Filmin, You Tube’deki videolu anlatımını yaparken, yazılarım kadar samimi olamamamın vermiş olduğu enerji kaybıyla mıdır nedir bilemiyorum, film ile ilgili anlatacağım pek çok şeyi de unutuyorum aslında. Neyse ki rahat rahat yazabileceğim, içimi foşşş diye dökebileceğim bir blog alanım var. Bu hafta size Alamet-i Kıyamet isimli filmden bahsedicem. “Iyyyy yine mi cinli film” der gibi dediğinizi duyar gibiyim. Ama en azından bu film güzel görselleri, başarılı makyaj ve çekim açılarıyla göz doldurmaya yetiyor.

Bilindik bir senaryo olan Rosemary’s Baby filmine benzeyen film, benzerliğinden dolayı yönetmeninin de inkar etmediği bir durummuş. “Muşşş” diyorum çünkü,  filmi izlemek için basın gösterimine gittiğimde film şirketindeki arkadaşlar da bunu bana söylediler. Neyse ki ben onların dedikoducusuyum.
İmkanların yeterli olduğunu düşünüyorum da, efektler ve makyaj anlamında harika şeyler çıkartabiliriz bence ortaya. Filmin geçtiği 1999 yılının yazında yaşanan Gölcük depremi filmde yer alıyor ve gayet güzel bir deprem sahnesi de göze çarpıyor. Ha daha iyisi olamazmıydı, tabii ki olabilirdi ama ah şu bütçe. Yapımclar, ceplerinizi hep dolsun diye açacağınıza, biraz da keselerinizin ve kasaların ağzını açın da, adamlar adamakıllı şeyler yapsınlar.

Yine makyajlarını ve görüntülerini de beğendiğim filmin konusu da orijinal olsaydı aslında benden tam not alacaktı. Bir de filmde kullanılan sembolleri hadi anladım da o kadar da izleyicinin gözüne gözüne sokmamaları gerekirdi diye düşünüyorum. Semboller konusunda biraz daha akıllıca davranıp, bir bulmaca gibi gösterip, izleyiciyi biraz yormalıydınız. Neyse, filmin ikincisi de gelirse Korkukolik abinizin sözünü dinlersiniz.

Elif isimli kaşalot kız, çalıştığı fabrikanın patronuna asılıp, onu baştan çıkarınca yaşlı ve çükü buruşmuş patron da Elif’in güzelliğine dayanamaz ve bir gece bir otel odasında verir küsküyü Elif’e. Bol inlemeli ve ohlamalı bir gecenin ardından hamile kalan Elif, bebeği aldırmayı düşünür fakat bebeğin babasının itirazı üzerine bebeği aldırmaktan vazgeçer.

Zengin işadamı, Elif’e bir apartman dairesi tutar, bir senelik kirayı öder ve onun hamilelik süreci boyunca rahat etmesi için elinden geleni yapar. Bu arada apartman apartman değil, zıvanadan çıkmış, son dönemlerin moda oyunu olan korku evleri gibidir. Ayol her kapıdan tuhaf bir tip çıkar, bodrum kattan dışarıya fareler, böcükler çıkacağına kokteyle giden abi ve ablalar gibi süslü püslü insanlar dışarıya çıkar ve Elif’in zaman kavramı ortadan kaybolur. Elif için hamilelik süreci kabusa dönmüştür. 


IMDb:7.4

Vizyon Tarihi: 20 Mayıs 2016
Yapımı : 2016 - Türkiye
Tür : Gerilim ,  Korku
Süre: 90 Dak.
Yönetmen : Doğa Can Anafarta
Oyuncular : Murat Onuk ,  Müge Esmeray ,  Sedat Savtak ,  Funda Ersin ,  Büşra Çubukçuoğlu
Senaryo : Doğa Can Anafarta
Yapımcı :  -
Diğer Adı : Alamet-i Kıyamet: Tarikat



THE OFFERING/ 7.GÜN  (2016)

Az önce 20 Mayıs’ta gösterime girecek olan bir filmi size anlattım ve yine aynı tarihte gösterme girecek olan The Offering filminden bahsetmezsem aip olur. Şeytan çıkartmalı filmlere alternatif demek isterdim ama, diğer şeytan temalı filmlerden tek farkı; akrobatik hareketlerle kemiklerini çatur çutur kırmaya çalışan, kıçına şeytan kaçmış kişilerin sahneleri gibi sahneler yok. Bu sefer ki şeytanımız, tanrının en sevmediği bir şeyle insanlara musallat oluyor: İntihar!
Filmin fragmanı beni pek açmasa da filmi izledikten sonra birkaç tık daha iyi bir filmle karşılaştığımı anladım. Böylelikle fragmanların ve afişlerin insanları ne kadar çok yanılttığı konusundaki düşüncem de yine doğru çıktı. Singapur evlerindeki kasvetli ve ürkünç bodrum ve mahzenlerinde karşımıza çıkan iblis, korkutma açısından oldukça yeterli. Ani şok görüntüleri ile koltuktan fırlamanız mümkün.

Jamie, başarılı bir gazeteci iken kız kardeşi Anna’nın ölü üzerine, apar topar pılısını pırtısını toplar ve Singapur’a uçar. Burada bir süre kalan Jamie, ölmüş kız kardeşinden e-postalar alır ve böylelikle anlarız ki teknoloji öteki dünyada da son sürat fiber hızıyla devam etmektedir.

Bunun üstüne bir de, ölen kız kardeşinin kızı da saçma sapan hareketler yapmaya başlayınca, durumdan kıllanan Jamie,  olayları araştırmaya koyulur ve anlar ki, kız kardeşinin ölümü yüz yıllar önceye dayanan bir lanet zincirine dayanmaktadır. Bu lanetin başkahramanı Şeytan’nın yeni hedefi ise Jamie ve yeğeni Katie dir.


IMDb: 4.0

Vizyon Tarihi: 20 Mayıs 2016
Yapımı : 2016 - ABD ,  Singapur
Tür : Korku
Süre: 95 Dak.
Yönetmen : Kelvin Tong
Oyuncular : Matthew Settle ,  Elizabeth Rice ,  Pamelyn Chee ,  Jaymee Ong ,  Adina Herz
Senaryo : Kelvin Tong
Yapımcı : Peter Poon ,  Leon Tong
Diğer Adı : The Faith of Anna Waters, Email



MARTYRS / İŞKENCE ODASI (2015)

Sene 2008 ve ben bu filmin Fransız yapımı, yani orijinal olanını izlemişim. Yani en azından kayıtlarımda öööle izlendi diye işaretlenmiş.  Tabii şimdi sene 2016 ve ben bu filmin 2008’deki orjinalini ne ara zilediğime karşı oldukça Fransız kalmış durumdayım. Yeminlen hiç hatırlamıyorum bile ne ara izlemişim. Hatta filmin fragmanı ve afişinden başka bir şeyi de hatırlamıyorum. Acaba fragmanı izledim diye acaba filmi mi izledim sanıyorum şeklindeki düşünceler bana amı götü dağıtmış durumdayken, ben en iyisi sana filmin yeni versiyonunu anlatmaya çalışayım.

Genel yorumlar ve IMDb puanı, filmin Fransız olanının daha iyi olduğunu söylerken, bazı yorumlarda da “amaaan işkence, kan vs.. film de bi bk yok,” diyenler de mevcut. Ben filmin Fransız olanına Fransız kaldığım için bu konuda bir şey diyemiciiiim; Yani iki film arasında gelgeti yapıp farkları ne yazık ki anlatamiciiiim. Bu arada neden böyle Yeşilçam dublajına bağladım onu da anlayabilmiş değilim.

Yine bir grup sapık supuk tip bir araya gelerek insanlar üzerinde işkenceli deneyler yapmaya çalışıyorlar ve aralarından küçük bir kız kaçmayı başarıp polisler tarafından bulunduktan sonra, bir yetimhane gibi bir yere getirilir. Burada kendisi gibi bir kız ile arkadaşlık yapar vearadan yıllar geçer.
Evet; Aradan yıllar geçer, Lucie elinde koca bir silahla bir evin kapısına dayanır. Kapı açılır açılmaz elindeki silahı kullanır veeee…


IMDb: 3.9


Vizyon Tarihi: 06 Mayıs 2016
Yapımı : 2015 - ABD
Tür : Aksiyon ,  Dram ,  Gerilim ,  Korku
Süre: 86 Dak.
Yönetmen : Michael Goetz,  Kevin Goetz
Oyuncular : Troian Bellisario ,  Kate Burton ,  Caitlin Carmichael ,  Toby Huss ,  Bailey Noble
Senaryo : Mark L. Smith
Yapımcı : Wyck Godfrey ,  Peter Safran

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder