6 Mart 2016 Pazar

ÇAĞRILAN, THE STRANGER, CREEP

ÇAĞRILAN

Fragmandan anladığım kadarıyla biraz Mezarlık buluşmaları, biraz Darağacı ve birazdan bizden nameler: Cinler. Olsun yabancı filmlere benzetilsin bunda bir sıkıntı yok ama benzetiyorsan tam benzet bari. İyi bir korku filmi izleyicisine sen gidip de “bu filmi hiçbir yerden esinlenmeden yaptık,” dersen olmaz zaten. Dediniz mi orasını da bilmiyorum.
Sinemada koltuğa oturduğumda filmin başlamasını beklerken arka koltukta oturan kızın kıkırtıları başlamıştı bile. Bazı tipler vardır ya hani korku filmine geldiklerinde gülmek için hazırda beklerler. Bu ergen kızımız da onlardandı zaten.

Film başladığında n’oooluyor be dedim. Filmin konuşma sesleri hiç duyulmuyordu. Sinemada ilk kez başıma gelen bir olay. Belki düzelir falan diye beklerken, baktım ki film böyle devam ediyor. Hatta bir ara sorunun benim kulaklarımda olduğunu sanıp, arkaya döndüm ve kikirdek ergen kıza da sordum sen duyuyor musun diye. O ve film arasında en arka koltukta oturan çift de bana duyamadıklarını söyleyince anladık ki sorun salondaydı. Hayır da, arkamda ki ergen abla neyi anladı da neye gülüp durdu ben de onu anlayamadım. Diyorum ya, ne izlesin, dikkat çekmeye çalışmak adına sürekli kikirdeyen model grubu oluyor bunlar.

Film arasında makinistin yanına gidip durumu izah ettim. O da bana film arasında başka bir filmden kısa bir görüntü izletti. Baktık ki bu filmin sesinde hiçbir sorun yok. O halde sorun filmin sesindeydi. Kaderimize küsüp, çağrılan cinlerin boğuk sesleri eşliğinde filmi izlemeye kara verdik. Fakat çok daha fazla dayanamadığımı ve hayatımda ilk kez bir film bitmeden çıktığımı hatırlıyorum.
Bir grup öğrenci canlı yayında korku filmi çekmek istiyorlar. Stüdyoyu kuracakları mekâna baştan gelip ortalığı kolaçan ediyorlar. Mekân, terk edilmiş bir okuldu sanırım. Her şey hazırlanıyor, izleyiciler bir salonda koltuklarına yaslanıyor ve bizim ekip canlı yayında filmlerine başlıyorlar.


Cin çağıran çocuklar, çağırdıkları cinleri de geriye yollayamayınca okulda hapsoluyorlar ve al başına belayı. En son tavanda gezinen iblisleri gördüğümü hatırlıyorum ve salondan çıktım. Çok farklı bir konuya da sahip değildi bu film. Mezarlık Buluşmaları filminden de pek çok sahneye şahit olduğum filmi hiç özgün bulamadım ve daha fazla dayanamayıp salondan ayrıldım. Zaten film boyunca kimin ne dediğini de duyamadım. 

Vizyon Tarihi: 26 Şubat 2016
Yapımı : 2016 - Türkiye
Tür : Korku
Süre: 85 Dak.
Yönetmen : Hüseyin Eleman
Oyuncular : Akdora Akalın ,  Bahadır Karaca ,  Çağla Nefesoğlu ,  Yerkan Kahraman
Senaryo : Hüseyin Eleman ,  Yerkan Kahraman
Yapımcı : Cüneyt Ceylan





THE STRANGER/ ZEBANİ (2014)

Geçtiğimiz haftalarda gösterime giren bir başka korku filmi de The Stranger/ Yabancı oldu. Yabancı,  izleyeceğiniz sıkıcı vampir filmlerinden biri. Korku sinemasında vampirler, zaman ilerledikçe boyut değiştiren, hatta insanlarla iç içe yaşayıp, aşk meşk mevzularına bile girip romantikleşecek kadar absürt bir noktaya kadar geldiler. Vampir dediğin adamın aaazına sıçar kardeşim; Parçalayıcıdırlar, açlıktan gözleri döndü mü anasını bile tanımaz boynuna yapışıverirler. Şimdinin vampirlerine anlam veremiyorum.

Bu filmi her ne kadar Elioth Roth çekmeyip yapımcılığını üstlense de, karısının oynaması kaçınılmaz olmuş. Eliot Roth her filminde karısına kıyak geçip, filmlerinde rol veriyor. Bu filmde de kural bozulmamış ve Lorenzo Izzo çeşitli flashbacklerde karşımıza zırt pırt çıkıp duruyor.

Vampir filmlerine farklı bir açıdan yaklaşacağım derken, karşımıza sıkıcı, fakat bir o kadar da sonuna kadar kendisini izleten bir film ortaya çıkmış. Daha önce zombi filmlerine “bulaşıcı hastalık” tarafından yaklaşıp ortaya farklı bir film çıkartmaya çalışılmıştı. Bu kez aynı şey bu film için geçerli. Film de, her ne kadar heybetli vampirler göremesek de, ucundan kıyısından vampirlerin özelliklerini taşıyan hastalarla karşı kaşıyayız.

Sessiz sakin bir kasabaya gelen yabancı bir adam, yıllar önce yaşadığını düşündüğü eve gelerek, Ana adında bir kadının bu evde yaşayıp yaşamadığını öğrenmeye çalışır. Kapıyı ona açan yumurcak ise Ana’nın artık burada yaşamadığını söyler ve adamı Ana’nın mezarına götürür.

Bir süre sonra kasabanın serserileri tarafından ağır bir şekilde yaralanan bu yabancı adam, Kapıyı kendisine açan yumurcak velet tarafından ölümden kurtarır ve evine getirir.

Çocuğun annesi bu olaya kötü tepki verir fakat hastanede çalıştığı için adamın pansumanını kendisi yapmak ister. Pansumanı yaparken dikkat etmesi gereken tek bir nokta vardır: Adamın kanına dokunmamak. 

IMDb: 4.8

Vizyon Tarihi: 26 Şubat 2016
Yapımı : 2014 - Şili
Tür : Gerilim ,  Korku
Süre: 93 Dak.
Yönetmen : Guillermo Amoedo
Oyuncular : Lorenza Izzo ,  Ariel Levy ,  Aaron Burns ,  Luis Gnecco ,  Cristobal Tapia-montt
Senaryo : Guillermo Amoedo
Yapımcı : Eli Roth ,  Nicolás López
Diğer Adı : Yabancı


 CREEP (2014)

Oyuncular, yönetmenlik ve senaryo aynı kişilere ait filmin kamera arkasında çalışanları da kendileri mi acaba diye düşünmeden edemedim tabii. İki kanka bir araya gelip korku filmi yapmış izlenimi uyandıran Creep’in Imdb puanı 6.2 olsa da bana göre vasatın bir tık altı diyebilirim.

Filmin sonunda minik sürprizlere açık olmanız gerekiyor ama başından sonu tahmin etmeniz de mümkün. Korkutucu mu; bana göre hayır. Filmin süresinin kısa olması da film için iyi olmuş. Çok fazla beklenti içinde olmadan, az vaktiniz varsa 1 saat 17 dakikalık süre yi bu az vakte sığdırıp izleyebilirsiniz.

Kanser hastası bir adam, daha önce izlediği bir filmden esinlenerek, bir kameramanı dağ evine çağırarak arta kalan üç aylık hayatını filme çektirip, geride kalanlara hatıra bırakmak istiyor. Hangi akla hizmet artık bilemiyorum ama fena fikir de değil hani.

Paraya ihtiyacı olan genç kameraman kanki, elinde kamerasıyla bu dağ evine gelir ve adamın yediği, içtiği, hatta sıçtığı her anı kayda alır. Kamera hiç kapanmayacaktır.

Kameramanın işi bitince, kanser hastası olan adam ona daha fazla para teklif eder ve onunla biraz daha kalmasını ister. Paranın gözü kör olsun diyen kameraman arkadaş da bu fikri kabul eder ve bu çatlak herifle bir süre daha vakit geçirmek zorunda kalır. Kanser hastası ve günleri sayılı olarak bildiği bu ilginç adamın zaman ilerledikçe daha farklı yönleri de ortaya çıkacaktır…

IMDb: 6.2

Yapımı : 2014 - ABD
Tür : Korku
Süre: 82 Dak.
Yönetmen : Patrick Brice
Oyuncular : Mark Duplass ,  Patrick Brice
Senaryo : Mark Duplass ,  Patrick Brice

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder