9 Aralık 2015 Çarşamba

AZAP

AZAP (2015)

Galalardaki film heyecanı tabii bir başka oluyor. Yönetmenler Ulaş Bey ve Dilek Hanım filmlerini bana heyecanla anlatırken,  benim aklım bedava tıkınabileceğim kahve ve kurabiyelerde olduğu için “filminizin yorumunu yapmak için sabırsızlanıyorum” deyip, hemen yanlarından kaçıp kurabiyelere yöneliyorum.

Şaka bir yana, Özdilek Park’ın şık sinema salonunun fuayesine ilk ben geldiğim için tek başıma kısa bir bekleyişin ardından, yanıma hızlı adımlarla gelen filmin yapımcısı olan arkadaşla (isim hafızası özürlüyüm)  tanıştıktan sonra yönetmenlerle de beni tanıştırdı. Ayaküstü biraz film hakkında sohbet ettik. Diğer konuklarınla da gelmesiyle birlikte, konukların gelmesini bahane edip çenemin AZAPından kurtulan sevgili yönetmenlerimiz ve yapımcı bey hemen yanımdan kaçmasını başarabildiler, kendilerini tebrik ediyorum. Çenem biraz düşüktür çünkü.

Konukların çoğalması ve ortamın iyicene ısınıp filmin gösterim saatinin gelmesiyle birlikte salona doğru yol aldık. Farklı bir filmle karşılaşacağımızı dile getiren yönetmenlere katıldığım tek nokta görsel efektlerin daha önce izlediğim cin temalı filmlere göre daha iyi olmasıydı.


Konu hiç fena değildi ama çok sıra dışı bir durum da söz konusu değildi. Beni etkileyen oyunculuk performansıyla da karşılaşmadım. Ama herkes elinden gelenin en iyisini yapmaya çalışmış. Bu yüzden herkesi tebrik ediyorum.

Cin temalı film seven izleyici için bu kez bir cin düğünü konusu düşünülmüş. Korkunç görüntü efekti severler için oldukça başarılı bir film. Ayşin’in öğretmenlik için geldiği köyün okulu ise başlı başına ürpertici bir havaya sahipti. Karanlığın hakim olduğu bu köyde neler oluyor, size biraz anlatayım.

Ayşin ve kanklaları, Ayşin’nin öğretmenlik ataması için bir veda partisi veriyorlar. Ayşin ise daha önceden gideceği köy ile ilgili yaptığı internet araştırmasında köyün daha önce cinler tarafından ele geçirildiğini öğreniyor ve tabii kızımızın içini bir kurt kemirmeye başlıyor. Ayşin kızımız biraz tırssa da, bu köye gitmeye kararlı görünüyor ve kız arkadaşlarıyla birlikte bir gece toplanıyorlar ve veda partisi yapıyorlar. Kızlar, cinlerle ilgili konu açılınca eğlencesine yaptıkları bir cin çağırma girişimi korkunç olaylara dönüşüyor.


Ayşin, öğretmenlik yapacağı köye ulaşınca,  yolda başlayan bazı aksilikler Ayşin’nin gecenin karanlığında köye varmasını gerektiriyor. Köyde yaşayan ve Fatma Ana denilen suratsız kadının evinde kalan Ayşin, ertesi gün zinde kalkması gerekirken, geceyi berbat kâbuslarla, karabasanlarla geçiriyor ve ertesi gün uyandığında yaşadığı korkunç gecenin tekrar başlangıcında olduğunu fark ediyor.

Köy hakkında bildiği şeyler aklına gelince hemen orayı terk etmek istiyor, fakat bu kaçma girişimi ne yazık ki başarısızlıkla sonuçlanıyor. Ayşin kendine geldiğinde bu köyden kaçamayacağını ve artık onların boyutuna geçtiğini anlıyor.


Oldukça genç bir ekiple çekilen filmi cin filmi severlere tavsiye ediyorum. Biliyorsunuz, yakın zamanda cin temalı çevrilen bir çok film oldu. Fakat Azap filmi aralarından sıyrılıp, hatta ikincisinin bile çekilebileceği filmlerden. Hafta sonu filme gitmek isteyen herkese şimdiden iyi seyirler.

Vizyon Tarihi: 11 Aralık 2015
Yapımı : 2015 - Türkiye
Tür : Gerilim ,  Korku
Yönetmen : Dilek Keser,  Ulaş Güneş Kacargil
Oyuncular : Dilşah Demir ,  Ayşe Selen ,  Sonya Dicle Akbaş ,  İrem Deniz ,  Ayşin Yeşim Çapanoğlu
Senaryo : Dilek Keser ,  Ulaş Güneş Kacargil

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder