16 Kasım 2015 Pazartesi

THE PACK, FACES OF DEATH, A CHRISTMAS HORROR STORY

THE PACK (2015)

Filmi izlerken aklıma gelen birkaç hayvanlı korku filmi gelmedi değil. Genelde hayvanları birer canavara benzetip konu eden korku-gerilim filmlerini pek sevmem ama aralarından aklıma gelen, kalite denebilecek birkaç tane var. Stephen King’in Cujo’su, Wes Craven’nin The Breed’i yine kurtların yer aldığı The Grey aklıma gelen filmlerden oldu. Eminim daha birçok hayvanlı korku filmi vardır.

The Pack filminde de diğer hayvanlı filmlerde olduğu gibi senaryoda pek bir derinlik yok fakat heyecanlı bir, 1 saat 25 dakika vaat eden bir film diyebilirim. Filmde çoğu yerde gerçek kurtların kullanılması gayet güzel olmuş. Animasyon kurtlar yerine gerçek hayvanları kullanmak da bir film çekimi için oldukça zor olmalı. Zaten filmdeki kurtlar da öööle sevimsiz şeyler değil. Daha korkunç kurtlar da gördüm. Filmde de göreceğimiz gibi kurtlar, evcil ve vahşi ırkın karışımından meydana gelmiş melez kurtlardır ve onların yırtıcı ve kurnaz taraflarını örtbas eden bir durum değildir bu. Hepsi birbirinden akıllı ve bir o kadar da kana susamış yaratıklar.

Kimsenin ayak basmayacağı ıssız, ürkütücü ve bir ormanın dibinde kendilerine bir çiftlik evi satın alarak yeni bir hayat kurmaya çalışan Carla ve kocası Adam, evlerine gelen bir haciz memurunun ardından oldukça huzursuz günler yaşarlar.

Rüşvetçi haciz memurunun, “iki sakal atın bu işi burada bitirelim” demesi üzerine rüşvet tutarını ödeyemeyecek olan karı-koca, adamı o gün yollarlar. Memurun yaptığı pislikler sonrası cezasını çekmesi de an meselesidir, fakat ben konuyu değiştirip bir sonraki olaylara geçiş yapıyorum.
Carla bulunduğu kasabada veterinerlik yaparak hiç kimseye hizmet etmektedir, çünkü bulundukları yerde kendilerinden başka kimse yoktur. Kocası ise hayvancılık yaparak çocuklarının karnını doyurma çabasındadır fakat bir süre sonra sürüden her hafta kayıplar meydana gelir. Sürünün bir şeyler tarafından öldürüldüğünü düşünen Adam için borçlarını ödeme sıkıntısı da böylelikle başlamış olur.


Tüm aile bir gece evdeyken tuhaf bir sesler duyarlar ve biraz tedirgin olurlar. Önce evlerine birkaç hırsınızın girdiğini düşünerek hemen polisi ararlar. Gelen polis arabasının içinden çıkan polise aç kurtların saldırdığını gören aile ne yapacağını bilemez ve paniğe kapılır. Durum sandıklarından da ciddidir. Evlerinin her yanı korkunç kurt hırıltıları ile kuşatılmıştır ve kurtların evin içine sızmaları an meselesidir.

video
IMDb: 5.0


Vizyon Tarihi: 13 Kasım 2015
Yapımı : 2015 - Avustralya
Tür : Gerilim ,  Korku
Süre: 90 Dak.
Yönetmen : Nick Robertson
Oyuncular : Anna Lise Phillips ,  Jack Campbell ,  Charles Mayer ,  Kieran Thomas McNamara ,  Hamish Phillips
Senaryo : Evan Randall Green
Yapımcı : Elliott D. Yancey



FACES OF DEATH/ ÖLÜMLE YÜZYÜZE GELMEK (1978)

Şimdi size belgesel tarihinin en sapık belgeselinden bahsedicem. Artık kusar mısınız, altınıza mı zıçarsınız, “ama siktir et şu yazıyı” deyip, yazıyımı okumaktan mı vazgeçersiniz bilemiyorum.


Belgesel 1978 yapımı ve daha sonrasında bir fan kitlesi topladığı için devamı olarak 5 film daha çekilmiş ve toplam 6 bölüm halinde yayınlanmış. Ben bu hafta size ilk bölümden bahsedicim. E-malum, her şeyin ilki makbuldür.

Öncelikle belgeselin tamamıyla gerçek ölüm görüntülerinden yer aldığı konusunda bir bilgi var ortalıkta fakat çoğu sahne bana göre traş. Ha evet, kafası kesilen asker görüntülerini yâda korkunç kazalar sonrası insanların paramparça olmuş cesetlerine dair videoları internet ortamında izleyebiliyoruz. Yâda 11 Eylül’de yolcu uçağının ikiz kulelere dalış yapması hepsi geçekti. Olamayacak şeyler değil bunlar ve hepsini izleyebilmiştik. Filmdeki bazı ölüm sahneleri de gerçek olabilir fakat hayalet çağırmak ve hayaletlerin görünmesi, bir satanist tarikat tarafından bir cesedin iç organlarının yenmesi ve klasik son olarak toplu seks yapılması bana çok absürt sahneler geldi. Yemedim yani.

Filmde, ölümle nasıl burun buruna gelebileceğimiz bazı anlar gösterilmiş. En çok üzüldüğüm şey de bazı hayvanların sırf kürkleri uğruna can çekişe çekişe, kafalarına odunla vurula vurula öldürülme sahneleriydi. Bu sahnelerde gözlerimi bile kapattım ve insanın para uğruna nasıl birer vahşet yaratacağına emin oldum. Bunun dışında hayvanlarla ilgili birkaç şey daha vardı. Soframıza gelen tavukların, danaların, koyunların nasıl yöntemlerle kesildiğine dair korkunç görüntüler vardı. Bunları izledikten sonra inanın vejetaryen olmanız büyük olasılık.

Bir seri katilin elektrikli sandalyedeki can çekiştiği ve gözlerinden sızan kanların görüntüsü mü dersiniz, işlediği suçtan dolayı kafası kesilen insanlar mı, yoksa paraşütü açılmadığı için yüzlerce metreden aşağı, toprağa çakılan adamın görüntüsü mü. Herşey bu belgeselde mevcut. Dediğim gibi izlemeden önce çok fazla bir şey yemeyin ki, kustuğunuzda ortalık kusmuk gölüne dönmesin. Haydi, şimdiden berbat seyirler.

video




IMDb: 4.0

Yapımı : 1978 - ABD ,  Almanya
Tür : Belgesel ,  Gerilim ,  Korku
Süre: 105 Dak.
Yönetmen : John Alan Schwartz
Oyuncular : Michael Carr ,  Mary Ellen Brighton ,  Samuel Berkowitz ,  Thomas Noguchi
Senaryo : John Alan Schwartz
Yapımcı : Rosilyn T. Scott


A CHRISTMAS HORROR STORY (2015)

Geçen hafta kısa hikâyelerden oluşan, Halloween gecesinde geçen bir korku filmi tanıtmıştım. Bu hafta tanıtacağım film, yine kısa hikâyelerden oluşan, fakat bu kez Noel arifesinde meydana gelen olayların anlatıldığı, kısa hikâyelerden oluşan bir film; A Christmas Horror Story.


Filmdeki kısa hikâyelerin biri bitip diğeri başlamıyor. Biraz ondan, biraz bundan derken bir bakıyorsunuz film bitivermiş bile. Aynı gece yaşanan olayların ise birbiriyle bağlantıları yok. Birbiriden farklı yaşanan hikâyeler iç içe anlatıldığı için birbiriyle bağlantısız olması beni pek rahatsız etmedi.

Hikayelerin hepsi güzeldi fakat filmin başlangıç sahnesine ait olan hikaye  yine en son biterek beni şaşırttı. Hikâyenin en son bitmesi değil, ters köşe yapması oldukça hoşuma gitti. Konuyu gerçekten güzel bağlamışlar diye düşünüyorum.
Noel gecesi benim için renkli ışıklar, aile ile birlikte yenen güzel bir yemek, yılbaşı ağacı ve kafa yormayan müzikler eşliğinde içilen birkaç kadeh şarap ve huzurdur. Herkes için aynı şey geçerliyse, bir de Noel gecesini en korkutucu şekilde yaşayan kişileri de düşünmek lazım. Nasıl mı?

Noel gecesi için hazırlık yapan Noel baba ve işçileri, Noel gecesi için oyuncak imal ederlerken, işçi cinlere bir haller olur ve korkunç birer yaratığa dönüşürler. Noel baba bu durumun ardındaki sırrı araştırıp, birer tehlikeli yaratığa dönen işçi cinlerle cebeleşirken, Noel babanın rakibi, Noel gecesinin iblisi Krampus, zengin ve kötü kalpli akrabasının yanına giden bir ailenin peşine düşer.
Tüm bunlar yaşanırken, geçen sene Noel’de okulda öldürülen genç bir kızın gizemini araştırmak isteyen ikisi erkek bir kızdan oluşan bir grup öğrenci, gecenin bir vakti okula girer ve bu okulun hayaletli korkunç koridorlarında ve odalarında mahsur kalırlar.

Noel gecesi için ağaç çalmaya giden siyahî bir aile girdikleri bir korudan ağaç keserek çalarlar fakat minik erkek çocukları aniden kaybolur. Birkaç dakika sonra çocuklarını bulurlar ve hemen eve gelirler. Süslenen ağacın, yenen yemeğin ve hediyeler oldukça güzeldir fakat küçük çocuklarının anne ve babasına korkunç bir sürprizi vardır.


video


IMDb: 5.4

Yapımı : 2015 - Kanada
Tür : Korku
Süre: 99 Dak.
Yönetmen : Grant Harvey,  Steven Hoban,  Brett Sullivan
Oyuncular : William Shatner ,  Amy Forsyth ,  Michelle Nolden ,  George Buza ,  Rob Archer
Senaryo : James Kee ,  Pascal Trottier

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder