19 Temmuz 2015 Pazar

STRANGERLAND, EXISTS, BLACK SEA, PERNICIOUS, ANT-MAN

STRANGERLAND (2015)

Strangerland’da 17 Temmuz’da gösterime giren filmlerden. Biraz daha ticari bir hava oluşturabilmek adına Türkçeleştirilmiş adına ve yağlanmış-ballanmış bir şekilde yazılmış konusuna bakılacak olursa, dersinizki; iyi oyuncularla bezenmiş, temposu yüksek, görsel efeklerin süslediği bir felaket filmi. Yooook canım, öyle bir şey değil. Ha oyunculuklara laf etmiyorum ama pek öyle ticari bir gişe film beklemeyin. Hatta pek çok sinema sitesinde dram-gerilim yazılmış ama, öyle değil. Bana göre dram-gizem.

Sonu çok saçma sapan bitti, bir yere bağlanmadı, eee nooldu şimdi, ne saçma sapan bitti bi bok anlamadık, demeniz mümkün. Aslında gizem filmlerinin sonun bu şekilde bitmeleri bana göre çok normal. Adı üstünde “gizem”. Film devam ederken, yâda bittiğinde bazı şeyleri düşünüyor olmanız da bundan kaynaklanıyor. O gizem, film bittiğinde de devam etmeliki ortaya tartışmaya açık bir film çıksın. Şimdi gelelim filmi anlatmaya. Biraz sonra okuyacağınız yazı,  bir aile dramının yaşandığı bu filmin büyüsünü bozabilir, gülümsemenize neden olabilir. Ha bir defilm, çoook ağır ilerleyen bir film.

Tanrının (bakınız burada “tanrı” kelimesini kullanıyorum ki yabancı filmin ambiyansından çıkmayalım) ay ne diyordum, hah; tanrının bile siktir ettiği bir kasabaya, bir takım ailevi nedenlerden dolayı gelmiş ve oraya kıçlarını yaymış olan Parker çifti iki çocuğu ile birlikte sessiz sakin yaşamaktadırlar. Sessiz ve sakin dediiiime bakmayın hee, film ilerledikçe bu ailenin ne anasının gözü olduğu ortaya çıkıyor.

Çocukların üzerinde ailenin yapısından kaynaklanan bir rahatlık var. 15 yaşındaki genç kızımız eksozu patlak kamyon gibi ortalıklarda dolaşıp, önüne kim gelirse elmas madenini yalatan bir kızdır. Onun bir ufak boyu olan erkek kardeşi de kız kardeşinin yaptıklarına göz yuman, bir sigaraya kardeşini satabilecek yapıda bir sümüklünün tekidir. Çocukların bu halleri ortadayken, durumdan rahatsız olan anne baba, bir süre sonra kendilerini suçlamaya başlarlar; acaba bu çocukların böyle olmasına neden biz miyiz diyerekten.


Aile içi bir çatışma yaşana dursun, bir gün meydana gelen bir kum fırtınası sonrası ortalık kararır ve eve dönmeyen iki kadeş ortalıktan yok olur. Çocukların yok olmasıyla birlikte anne-baba panikler fakat geçmişe dayanan bazı aile sorunları da çocukların kaybolmasıyla birlikte tekrar gün ışığına çıkar. Tüm kasaba çocukların kaybolma haberi ile çalkalanırken, dedikoduların da arkası kesilmeyecektir.

IMDb:6.9

Vizyon Tarihi: 17 Temmuz 2015
Yapımı : 2015 - Avustralya
Tür : Dram
Süre: 112 Dak.
Yönetmen : Kim Farrant
Oyuncular : Nicole Kidman ,  Hugo Weaving ,  Joseph Fiennes ,  Sean Keenan ,  Nicholas Hamilton
Senaryo : Michael Kinirons ,  Fiona Seres
Yapımcı : Macdara Kelleher ,  Naomi Wenck



EXISTS (2014)

Esas oğlan: Bu yaratığa bir şey yapmış olmalıyız ki bizi öldürmek istiyor.
Esas kız: (Salya sümük ağlayarak) Hayır hayır! Ona ne yapmış olabiliriz ki? Biz ona hiçbir şey yapmadık!
Esas blog yazarı Korkukolik: (Filimden pek hoşlanmamış bir vaziyette) Hadi be! Daha ne yapacaksınız ki? O elinizdeki video kayıt cihazlarınızı elinizden alıııııırr, filmleri başa sarar, size ne yaptığını gösteririm! Hadi oradan!


Biliyorsunuz bizde cinli filmler, ecnebilerde ise filmi doğal gösterecem diye kullandıkları el kamerası usulü çekim yöntemi. Ne zaman böyle bir film izlesem tepem atıyor. Exists, Dehşet Gecesi uydurmasyonuyla bizde gösterilen film de yine bu teknikle çekilmiş. 1 saat 20 dakikalık süresiyle katlanılabilinir bir film olmuş en azından. İzlemeseniz de kaybedeceğiniz bir şey yok, klasik bir hikâye.
3-5 çılgın genç, ellerine kameralarını alıp, içlerinden birinin amcasına ait bir orman kulübesine giderler. Yolda birbirlerine yaptıkları şakalarla, dağ demeden, taş demeden yollarına devam edip, kulübeye doğru yaklaşırlar. Hala yoldadırlar ve gece olmuştur. Gecenin karanlığında hızla önlerinden geçen, ne olduğunu anlayamadıkları bir şeye arabalarıyla çarparlar.

Kulübeye vardıklarında, onları korkunç bir kulübe beklemektedir, fakat korkunç olmasının sebebi, kulübenin hayaletli yâda yaratıklarla dolu olmasından dolayı değil, ortalığı bok götürmesinden dolayıdır. Gecenin bir vakti, bu tozlu ve pis kulübeye yerleşen gençler, ertesi gün olduğunda, arabalarının dağılan tamponunu görürler ve dün gece neye çarptıkları hakkında ise hiçbir fikre sahip değildirler.

Bu duruma pek aldırış etmeyen gençler, çılgınca tatillerine devam ederken; çılgınca, nefret dolu, ve kıçından soluya soluya onlara gelen dev bir tehlikenin de farkına biraz geç de olsa varacaklardır.

IMDb:5.2

Vizyon Tarihi: 17 Temmuz 2015
Yapımı : 2014 - ABD
Tür : Korku
Süre: 86 Dak.
Yönetmen : Eduardo Sánchez
Oyuncular : Brian Steele ,  Denise Williamson ,  Dora Madison Burge ,  Samuel Davis ,  Roger Edwards
Senaryo : Jamie Nash
Yapımcı : Robin Cowie ,  Gregg Hale





BLACK SEA (2014)

Son 10 dakikasına doğru sızıp kaldığım filmi, ertesi gün tekrar 10 dakika geriye alıp izledim de pek fazla bir şey kaybetmemişim aslında. Ammmaaaa işin içinde Jude Law varsa kardeşim, en boktan senaryo da olsa film izlenir. En azından Jude Law’ın oyunculuğ adına. Kara Deniz beni çok etkileyen bir gerilim olmadı açıkçası ama, dediğim gibi oyuncunun hatırına izlenebilitesi artan film benim için.


İlk başlarda biraz sıkıcı olduğunu düşündüğüm film, bir süre sonra beni tam sarmaya başladı derken, beni sarıp sarmalaması bir tık daha düşerek filmin sonuna doğru sızmama neden oldu. Kıçımdaki pirelin bitlerin ve her türlü haşerenin beni dürtmesiyle gözümü açıp, filmin sonlarını biraz daha izleyeyim dedim ama, yok olmadı. Pireler bile benle başa çıkamadı ve uykuya yenik düştüm. Ertesi gün filme tekrar göz atarak filmi anlatmaya karar verdim size.

12 ton altının bir gemiyle birlikte denizin dibini boyladığını bildiğiniz halde oturduğunuz yerde nasıl durabilirsiniz? Tabii ki duramazsınız. Ama hepimiz Robinson kadar şanslı değiliz ki bir denizaltıyı çalıştırabilelim. Robinson, 15 sene donanmada, 12 sene de özel bir şirket de batıkları çıkartmak için denizaltı kaptanlığı yapmış bir abimizdir. Bu altınları oradan çıkartıp, zengin olduktan sonra, 2000 katlı gökdelenin tepesinde, çilek yiyip, vajinalarda şampanya patlatmayı hayal etmektedir. Fakat bu eylemi yerine getirebilmek o kadar da kolay bir olay değildir.

Öncelikle bazı bağlantıları kullanıp, gözünü para bürümüş ve pek de aydınlık işlerle uğraşmayan zengin bir herif bulurlar. Herif, kılın tekidir ama, istenilen şartlarda anlaşırlar ve karşılığında Robinson’a Ruslara ait eski bir denizaltı bulunup verilir. Denizaltı Ruslara ait olunca mürettebatın bazıları da Rus asıllı olacaktır. Ekip hazırlanır ve dalış vakti gelir çatar.

Denizaltındaki kişilerden biri hariç, diğer hepsi işlerinde deneyimli kişilerdir ve tek hayalleri sudan çıktıklarında parayı bulup, varyemez amca gibi çil çil altınların içinde yüzmektir. Denizaltı harekete geçer ve tüm planlar yapılır. Fakat kısa bir süre sonra acemi elemanımız tarafından yapılan bir hata sonucu denizaltında bir patlama meydana gelir herkes yaşam mücadelesi verir. Millet ölümü düşünürken bir taraftan da akılları 12 ton altındadır. Zengin olabilme hırsı, mürettebat arasında korkunç bir hırsa dönüşür ve kendi aralarında bir ölüm kalım mücadelesi başlar. Herkes birbirinin katili olmaya adaydır. Hadi iyi seyirler.


IMDb: 6.4

Vizyon Tarihi: 24 Nisan 2015
Yapımı : 2014 - İngiltere
Tür : Gerilim ,  Macera
Süre: 114 Dak.
Yönetmen : Kevin Macdonald
Oyuncular : Jude Law ,  Ben Mendelsohn ,  Konstantin Khabensky ,  Jodie Whittaker ,  Scoot McNairy
Senaryo : Dennis Kelly
Yapımcı : Kevin Macdonald ,  Jane Robertson





PERNICIOUS (2014)

2014’e ait korku-gerilim filmleri son sürat devam ediyor ve maalesef sene içinde rastlayabildiğimiz kaliteli bir şeyler bulabilmek bir hayli zor. Imdb’ye göz attığımda 7 küsur puanlarda karşıma çıkan Pernicious filmine nihayet ulaşabildim ve zaman geçtikçe Imdb puanın giderek düştüğü fark ettim. Filmi geçen hafta izlerken 6,0 puana düşen filmin puanının giderek düşeceğini düşünüyorum. Filme benim puanım 2,0.


Çok da ilgi çekici olamayan ve oyunculukların da şöyle böyle olduğu sıradan bir korku filmi ile karşı karşıyayız. Bana göre kötü film kategorisinden öteye gidemeyen film de; üç Amerikalı kızımız hem tatil, hem de iş için Tayland’a gelirler.

Burada, kaldıkları pansiyonda eşyaların çok ilginç ve eski olduğunu görüp, eşyaları çok beğenirler. Fakat oteldeki en sıra dışı şey ise altından bir çocuk heykelidir. Bu heykelin ne olduğunu çok merak ederler ve onlar için büyük gizem haline gelir. Bir gece çıktıkları barda tanıştıkları üç erkekle birlikte pansiyona geri dönerler ve adamlarla yaşamak istedikleri seks ve eğlence dolu gece, üç kızın da o gece göreceleri korkunç bir kâbusla son bulur. Sabah kalktıklarında kendilerini iyi hissetmeyen kızları bir sürpriz daha beklemektedir; pansiyondaki altın çocuk heykeli ortadan diğer eşyaları ile birlikte kaybolmuştur.


IMDb: 6.1

Yapımı : 2015 - ABD
Tür : Korku
Yönetmen : James Cullen Bressack
Oyuncular : Sara Malakul Lane ,  Jackie Moore ,  Ciara Hanna ,  Byron Gibson ,  Emily O'brien
Senaryo : James Cullen Bressack
Yapımcı : James Cullen Bressack







ANT-MAN (2015)

Tarzımızla pek yakınlığı olmasa da, izlediğim fantastik filmlerden de burada bahsediyorum biraz. Geçtiğimiz hafta gittiğim Ant-MAn, (Karınca Adam) oldukça eğlenceli ve tahminimden daha lezzetli çıkan bir film oldu benim için. Marvel firması geleneği değiştirmeyip, erkek egemenliğini yine ortaya serip, bir erkek süper kahraman daha yaratmayı başarmış. Süper kadın kahramanların da beyaz perdeyi doldurması ümidiyle.


Filmde bir ailesi olan fakat hayatını hırsızlıkla kazanmaya çalışan bir karakter var. Bu durumdan dolayı karısı tarafından terk edilir ve tekrar karısına geri dönebilmesi için eski yaşantısından kurtulması gerekmektedir.

Paraya ihtiyaç duyduğu için son bir hırsızlık olayına daha girer ve zorlu bir şekilde girdiği evdeki kasaya ulaştığında içeride ne altın, nede para vardır. Bulabildiği tek şey; bir kask ve bir de tuhaf bir kostümdür. Eli boş dönmesin diye bu kostümü alır ve evine gelir. Kostümü incelemek için giydiğinde, bu kostümüm aslında sıradan bir kostüm olmadığını anlar. Kostüm, onu giyen kişileri karınca boyutlarına çevirerek, güçlü bir karham haline getirmektedir.

Kahramanımız bu durumu çözmeye çalışırken, bu kostümü dizayn eden bilim adamı da ona kostüm aracılığı ile ulaşarak yardımcı olmaya çalışır. Kahramanımızın kafası çok karışıktır. O seçilmiş kişidir, ailesine geri dönmesi için bu kostümün ona büyük bir faydası dokunacaktır, fakat her şeyin de bir bedeli vardır.


IMDb: 8.1


Vizyon Tarihi: 17 Temmuz 2015
Yapımı : 2015 - ABD
Tür : Bilim Kurgu ,  Aksiyon
Süre: 117 Dak.
Yönetmen : Peyton Reed
Oyuncular : Paul Rudd ,  Evangeline Lilly ,  Michael Douglas ,  Hayley Atwell ,  Judy Greer
Senaryo : Stan Lee ,  Edgar Wright ,  Jack Kirby ,  Joe Cornish ,  Andrew Barrer ,  Gabriel Ferrari
Yapımcı : Stan Lee ,  Edgar Wright
Diğer Adı : Ant-Man

1 yorum:

  1. Paylaşımlarınız harika ilgiyle takip ediyorum... biraz daha güncelliği artırırsanız harika olacaktır.

    filmi full izle
    Film izle

    YanıtlaSil