22 Mart 2015 Pazar

REPENTANCE- PİŞMANLIK (2014)

Son bir haftadır hayatıma, daha önceden bırakmış olduğum sporu tekrar ekleyince film izleme alışkanlığımda da biraz değişme oldu tabii. Neredeyse her gün film izleyen ben, vakitsizlik yüzünden artık neredeyse bir filmi günlere yayıp, yarım yamalak izlemeye başladım. İşte bu yarım yamaklardan biri; Repentance-Pişmanlık.

REPENTANCE- PİŞMANLIK (2014)
Uzun bir süredir listemde beklettiğim filmler arasındaydı bu film. Birkaç olumsuz yorumunu okuduğum için askıya almıştım. Şöyle bir araya sıkıştırayım dedim.

Çikolata renkli oyuncuların yer aldığı filmin ilk 40 dakikasını oflayarak poflayarak geçirebilirsiniz ama 40. Dakikadan film bir açılıyor, eyvah! İşkence sahneleri yine iç acıtan türden. Ha tabii bir Testere filmindeki işkence sahnelerinden söz etmiyorum tabii. Testere filmindeki işkence sahnelerinin yanına bile yaklaşamasa da, matkapla omuz delme, kafaya torba geçirme, deterjan içirme gibi örnekler sayılabilinir. Bu sahneler geldiğinde kaçın abi, ülkeyi terk edin.

Film, hayat koçluğu yapan Thomas’ın kitaplarını imzalaması ile başlıyor. İmza gününde tanıştığı Angel ismindeki herif Thomas’dan imza istedikten sonra, “yaaa allaaana kurban, ben sürekli ölmüş anamı karşımda kanlı canlı görüyorum. Bana bu konuda yardım et.” Diyerekten yazarımızdan yardım ister. Bu arada adamın adının Angel (melek) olduğuna bakmayın, tam bir şeytan surat. Herif de ağız anyaya göz Konya’ya bakıyor.

Yazar da, artık medyumluk yapmadığını o defteri dürüp, ruhların kıçına soktuğunu ve bir daha yaparsa Allah beni şuradan şuraya gitmemi nasip etmesin diyerekten Thomas’ı geri çevirir. Angel biriktirdiği tüm parayı nakit olarak verebileceğini söyler. Eh, paranın sıcak nefesini cüzdanında hisseden Thomas, bu sıcak teklifi geri çevirmez.

Aslına bakarsan, Thomas’ın boktan bir erkek kardeşi vardır, hapisten yeni çıkmıştır ve başını sürekli belaya soktuğu için nakit paraya ihtiyacı olduğundan Thomas’dan bu parayı ister ve bu yüzden bu medyumluk işini geri çevirmez. Bu arada erkek kardeşi de tam bi manyak yalnız; gecenin bir vakti pencereden bunların yatak odasına dalıp, Mücver abla gibi, “ta taaaaa ben geldiiim” diye yatağa fırlayan cinsten.

Neyse efenim, Thomas bir yaşam koçu olarak Angel’e yardımcı olmaya çalışır fakat Angel hala annesinin hayalini görmeye devam eder. Thomas, en son çareyi Angel ile annesini yüzleştirmek de bulur ve bu dakika bahsettiğim o 40. Dakika oluyor. İşte bu noktadan sonra film hareketlenip, sırlar oratayaçıkmaya, insanlar yüzleşmeye ve işkenceler uygulanmaya başlıyor.


Filmin gidişatı çok sıra dışı değil, hatta klişe bir şekilde ilerlese de izleyebildim. Sürprizli bir sonu var tabii ama şok edici değil. Hatta filmin sonu gelmeden siz bile çözebilirsiniz olayı. Herkese şimdiden iyi seyirler. Yazıyı okurken eğlendiyseniz ne mutlu. Muck!

IMDb: 4.7


Yapımı : 2014 - ABD
Tür : Gerilim ,  Korku
Süre: 90 Dak.
Yönetmen : Philippe Caland
Oyuncular : Forest Whitaker ,  Anthony Mackie ,  Sanaa Lathan ,  Mike Epps ,  Nicole Ari Parker
Senaryo : Philippe Caland ,  Shintaro Shimosawa
Yapımcı : Forest Whitaker ,  Philippe Caland
Diğer Adı : Vipaka, Tövbe

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder