15 Şubat 2015 Pazar

SLEEPYAWAY CAMP, NECROFOBİA, MUSKA ve THE HOUSE OCTOBER BUILT

Sleepaway Camp (1983)


Öncelikle eskilerden,80’lerden bir film ile başlamak istedim; Sleepaway  Camp. Filmin sonunda, filmin karakterleri, kamptaki katilin kim olduklarını öğrenince şoka girmeleri gerekirken, katilin farklı bir yönünü görüp asıl ona şok olmaları da beni şok etti açıkçası. “Ya arkadaş bu nasıl bir filmdir”  dedim kaldım öylece.


Teen slasher denilen, gençlerin sırasıyla cortladıkları korku filmlerine 80’lerden bir örnek diyebilirim. Yaz kampını geçirmek için bir araya gelen kızlı-erkekli bir grup yeni ergenin hem cinselliği keşfedişi, hem de kamp alanında yaşanan cinayetlerin anlatıldığı bir korku filmi bu.


Filmin en uyuz kız karakteri, her boku kıskanan, kendisinden daha ezik tiplere kötü davranan kabarık saçlı kızın ölüm sahnesi gelene kadar,  onu ben kendi ellerimle gebertmek istedim. Sizinde uyuz olacağınızdan eminim. Ha bu arada film 4 seriden oluşuyor.

IMDb: 6.2

Yapımı : 1983 - ABD
Tür : Gerilim ,  Korku
Süre: 88 Dak.
Yönetmen : Robert Hiltzik
Oyuncular : Felissa Rose ,  Mike Kellin ,  Jonathan Tiersten ,  Karen Fields ,  Christopher Collet
Senaryo : Marshall Brikman

Yapımcı : Jack Grossberg ,  Robert Hiltzik

FİLMİ BURAYA TIKLAYARAK İZLEYEBİLİRSİNİZ



Necrofobia (2014) 


Necrofobia, Arjantin yapımı bir gerilim. Başlarda kafa karıştıran filmi, daha önce izlediğim Triangle- Şeytan Üçgeni filmine benzettim. Şeytan üçgenini izleyenler filmin gidişatını da biliyorlardır sanırım.

Necrofobianın anlamına gelecek olursak; ölü yada ölüm korkusu anlamına gelen bir kelime. Aslında film zor bir senaryoya sahip ve daha iyi işlendiğinde ve biraz daha hareket katıldığında daha iyi bir film ortaya çıkabilirmiş. Ben, daha öncede benzeri filmler izlediğim için bir süre sonra filmin gidişatını çözebildim. Filmi izlerken, of sıkıldım kapatıyorum desem de, filmin gidişatındaki gizemli taraf filmin sonuna kadar izlememe neden oldu. Fakat benim için vasatın ötesine geçebilmiş değil. Daha iyi bir alternatifiniz varsa bu filmi ikinci plana da atabilirsiniz.

Dante’nin ikiz kardeşi hayatını kaybedince, bu şüpheli ölüm karşısında Dante, kardeşinin ölümünü araştırmaya başlar, fakat işler karmaşık bir hal almak üzereyken korkunç bir gerçeğin de kendisini beklediğini fark edecektir.

IMDb: 5.1

Yapımı : 2014 - Arjantin
Tür : Gerilim ,  Gizem ,  Korku
Süre: 75 Dak.
Yönetmen : Daniel De La Vega
Oyuncular : Julieta Cardinali ,  Hugo Astar ,  Luis Machín ,  Gerardo Romano ,  Viviana Saccone
Senaryo : Nicanor Loreti ,  Germán Val











MUSKA (2014) 


Çapkın erkeğin sonucunu gösteren bir film Muska. Zaten Celal'in başına ne geldiyse, daha önce aldattığı kadınların ahı yüzünden gelmiştir diye düşünüyorum. Abicim, herif öööle bööle değil; zır çapkın.

Ben filmi çok fazla sevemedim. Benzeri filmleri sıklıkla görüyoruz zaten. Pek çok şeyin yolunda gitmemesi sonucu kendini yıkık dökük bir evin odasını kiralamış vaziyette bulan Celal, bir gazetede köşe yazarıdır. Özel hayatındaki sıkıntıların yanı sıra, iş hayatında da para sıkıntısı çekmektedir. İş yeri arkadaşının kendisine önerdiği bir evin bir odasını kiralar ve kendisi gibi evin bir odasını kiralayan bir başka genç bir kadınla arkadaşlık kurmaya çalışır. Yani çapkınlığı yine devreye girer.

Bu süreç içinde sık sık birbirini tekrarlayan korkunç rüyalar görmeye başlar ve bu rüyaların evden kaynaklandığını düşünse de onu oraya bağlayan bir güç vardır.

Filmin sonuna doğru gizemini koruyan olaylar karşısında acaba bir şey olacak mı diye beklemenizi normal karşılayabilirim ki ben de beklemiştim. Filmin sonuna doğru sürprizler ortaya çıksa da çok fazla şaşırdığımı ve tatmin olduğumu söyleyemem.

IMDb: 3.9

2014 - Türkiye
Korku









THE HOUSE OCTOBER BUILT (2014)




El kamerasında fenalık geldi diyenlerdensiniz bu film tam size; el kamerasıyla çekilmiş. J El kamerası havası verilen korku filmlerinden neredeyse kusacağımız son yıllarda, bu film de el kamerası yöntemiyle çekilen filmlere eşlik ediyor.



Uykumun arasına kâbus olsun diye sıkıştırdığım filmi size azıcık anlatmaya çalışayım. Bir grup genç, karavanlarına atlamış, Halloween için ellerindeki kamerayla macera peşine düşerler ve bir kasabada bir korku evinin olduğu haberini aldıklarında soluğu bu korku evinde alırlar. Bu arada korku evi diye bahsettiğim şey; üstüne para vererek içine girdikten sonra deli gibi çığlıklar atılan korku tüneli tarzı bir ev. Karanlık, içinde sizi korkutan; kimisi hayalet, kimisi katil, kimisi zombi kılığına girmiş personeliyle dikkat çeken bir evden bahsediyorum.

Gençler bu eve girip, eğlenirler fakat evden çıktıktan sonra da, evin içindeki maskeli kişilerin onları takip ettiklerinin farkına varırlar. Korku evinin içindeki dehşet, onları dışarıda da rahat bırakmaz.
Aslında düşündüğümde, konu hoşuma gidiyor fakat, yine o lanet el kamerası ve berbat işleyiş ve sonuç; sırf korku filmi yapalım diye yapılmış bir film. Vaktiniz varsa izleyin.

IMDb: 5.0
Tür: Belgesel, Korku
Yönetmen : Bobby Roe
Oyuncular : Jim Tavaré ,  Ian Roberts ,  Brandy Schaefer ,  Bobby Roe ,  Jeff Larson
Senaryo : Bobby Roe
Yapımcı : Steven Schneider












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder