25 Ocak 2015 Pazar

ANOTHER ME- İÇİMDEKİ BEN




Filmi yazmadan önce son kısmını birkaç kez izleyip, bu filmin bir hayalet filmi mi, yoksa bir psikolojik gerilim filmi mi olduğuna karar vermeye çalıştım. Pek çok sitede film ile ilgili yorumlar okuyup, değerlendirme yapayım dedim ama sanırım benim gibi bi’halt anlamayanlar çoğunlukta.
Ben de düşündüm taşındım, taşındım düşündüm ve kararımı verdim. Filmin türü; psikolojik hayalet filmi. J Filmin gidişatı biraz durağan fakat içinde barınan gizemli gidişat neticesinde biraz daha olsun; beni izle, dedirtebilen bir film haline geliyor.


Fay adındaki genç kız, her genç kız gibi hayatını yaşarken, fotoğraf merakı yüzünden başına gelmeyen kalmaz. Önceleri, derslerinde başarılıdır, okulda beğenilen, göze çarpan bir kızdır, okulun tiyatrosunda başrolü kapmıştır ve hatta sınıfın sürtük kızı tarafından bile kıskanılmaktadır. Bilirsiniz pek çok okullu filmde böyle kötü kalpli kıskançlıktan geberen, bildiiiiin kötü kadın Suzan Avcı modelinde bir kız olur.

Fotoğrafa meraklısı Fay, çektiği bir fotoğrafta kendine ikizi kadar bezen bir kız olduğunu fark edince biraz tırsar ve bu gizemli durum karşısında iyi giden hayatı bir anda çekilmez bir hale gelir. Bir süre sonra fotoğrafta gördüğü benzeri, sadece fotoğraflarda belirmekten ziyade; asansörde, aynalarda, yansıma yapabilecek her noktada Fay’ın gözüne çarpar ve bu durumu araştırmaya çalışan Fay, annesinin kendisine anlatacağı bir olay karşısında, yaşadığı korkutucu şeylerin ardında yatan nedeni aydınlatacak ışığın da farkına varmış olur.

Filmin, üzerinizde şok etkisi yaratmayacağını, bir parça gizemin filmin izlenebilir hale getirdiğini hatırlatarak yazıma son vereyim. Deli gibi korkmayacağınız, fakat acaba olaylar neden bu şekilde ilerliyor diye merak edip, sonuna kadar izleyip, bir şeylerin havada kaldığını görebileceğiniz bir film; Another Me . Şimdiden herkese iyi seyirler.



IMDb: 4.6

Yapımı : 2013 - ABD ,  İspanya
Tür : Gerilim ,  Gizem ,  Psikolojik
Süre: 86 Dak.
Yönetmen : Isabel Coixet
Oyuncular : Sophie Turner ,  Jonathan Rhys Meyers ,  Rhys Ifans ,  Claire Forlani ,  Ivana Baquero
Senaryo : Isabel Coixet
Yapımcı : Mariela Besuievski ,  Nicole Carmen-davis
Diğer Adı : Panda Eyes, İçimdeki Ben

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder