7 Aralık 2014 Pazar

TOK TOK TOK!BENİM BABADOOK-KARABASAN

Şu son bir kaç haftadır nasıl bir hafta sonu planı yaptıysam,götüm hiç yer yüzü göremedi gitti.Fotoğraf gezisiydi,Nişantaşı gezisiydi falan derken en  sonunda kendimi bir pazar gecesi,gece yarısına bir saat kala bilgisayarımın başında buldum.Yaşasın!Artık en son izlediğim filmin yazısını yazabilirim;The Babadook-Karabasan.


Film,uzundur izleyemediğim kaliteli korku filmlerine bir örnek.Daha doğrusu bir psikolojik-korku hikayesi de diyebiliriz.İlk baslarda psikolojik bir korku filmi gibi bir his uyandırmayan,sadece bir yaratık filminden ibaret diye düşünürseniz,filmin sonlarına doğru giden gidişat ve filmin finali size aciiiip saçma gelebilir.Bu yüzden,filmdeki ana karakterin psikolojik yapısını da göz önünde bulundurmayı sakın unutmayın.Şimmmdiii gelelim benim ve benim  film anlatım tarzımı beğenen takipçilerimin sevdiği türden yazıma.Hadi başlıyorum.Uzundur yazamamamın vermiş olduğu birikimle bakalım nasıl daşşşak geçiciiiiiz bu filmle. :)


Şimdi efenim;film de kocası ölmüş,kocasının ölümüyle de hayatını yeni yeni düzene sokmaya çalışan hatun olan bir kadın karakter var karşımızda;Amelia.Amelia geceleri en yakın arkadaşı 21cm'lik vibratörü ile yatağa girerken,manyak oğlu ki manyak demeye bin şahit lazım,manyak ötesi oğlu Samuel ise sorunlu bir çocuktur.Önüne gelen arkadaşını döver,parçalar,istediği şey olamayınca da attığı meşhur çığlıklarla ortalığı ayaaaa kaldırır ve yarattığı Babadook isimli karabasanla da dost olur bu piç kurusu.

Annesi,Samuel'e yatarken kitap okumak ister ve kitaplıkta bu kez gözüne garip bir kitap çarpar ve bok var ya;o kitabı almayı tercih eder.Samuel gibi bi manyak çocuğun kitap rafında da sevgi dolu masallar yerine korku dolu  masal kitapları olur zaten diyerekten kadın aldığı kitabı okumaya başlar.Kitabı okudukça kitabın gidişatının hiç te hayra alamet olmadığını farkeden Amelia,kitabı fırlattığı gibi çöpe atar,o da yetmedi, kitabı cayır cuyur yakar.Ama inatçı kitap hiç boş durur mu;ertesi sabah dooodru kendisini yine kapının önüne koyarak kapıyı üç defa çalar;TOK TOK TOK...Ben geldim BABADOOK!


Tamam be tamam filmi daha fazla anlatmıyorum.Çünkü,film de işte bundan sonra başlıyor.Amelia rolundeki Essie Davis,hakikatten göz dolduran bir oyunculuk sergilemiş film de.Sanırım bu kadının hayranı olucam.Başından beri piç kurusu diye söz ettiğim piç kurusu rolundeki minik oyuncu ise,onun da yabana atılmayacak,hatta ileride ben iyi bir oyuncu olucam diyen bir oyunculuğu vardı.

Tamamıyle,filmdeki karakterlerin psikolojileriyle yapılmaya çalışılmış filmi ben gayet başarılı buldum.Bu arada film,Avusturalya'nın oskarları sayılan AACTA ödüllerine 6 dalda aday olarak gösterilmiş.Her nekadar kitapları dost olarak bilsek de,aralarında bazılarının dost olmadığı gözler önüne seren bir film The Babadook.İzlemeyenler hemen izlesin.Şimdiden herkese iyi seyirler.

FİLMİ İZLEMEK İÇİN BURAYA TIKLAYIN

IMDb:6.9

Yapımı : 2014 - Avustralya
Tür : Dram ,  Gerilim ,  Korku
Süre: 92 Dak.
Yönetmen : Jennifer Kent
Oyuncular : Essie Davis ,  Adam Morgan ,  Craig Behenna ,  Daniel Henshall ,  Hayley Mcelhinney
Senaryo : Jennifer Kent

Yapımcı : Kristina Ceyton ,  Julie Byrne

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder