27 Eylül 2014 Cumartesi

VER KÜSKÜYÜ DOMUZLARA; SİCCİN

Eve geldiğimde hala yağmur yağıyordu ve elimde şemsiyem,asansörden inerken,tam daire kapısına yaklaşacak oldum ki salak otomat zımbırtısı dandik olduğu için aniden ışık kapanıverdi.Ulan zaten Siccin'den yeni çıkmışım,götüm üç buçuklarda ne yapacağımı şaşırdım.Korku filmlerinden beter bir durum.Aşşağıda da asansöre binerken,tam asansör kapısının önünde bir çift bebek ayakkabıları vardı.Ulan şimdi bir de merivenlerden,bir çocuk topu zıplaya zıplaya aşşağıya inmeye başlarsa işte bu sefer tam göte geliriz.Şimşeklerin ışığı eşliğinde elimdeki anahtarı o karanlıkta nasl o deliğe soktum bilemiyorum ama daireden içeri girerken bile şemsiyeyi uzatıp,lambanın anahtarını şemsiyenin ucuyla açtığımı hatırlıyorum.Bir daha cinli film izleyip,eve gelmek mi,bir de yağmur da ve şimşekler çakarken mi.Tövbeler tövbesi!


Valla abartıyor muyum bilemiyorum ama filmin korkunç sahnelerinden birinde nerdeyse ağlayacaktım.Bir de en ön koltuğa götümü bir yaymışım ki ilk şok sesinde yanımdaki herifin kucağına hoplayacaktım az kalsın.Filmi çok çok çoook süppper bulmadım ama,beni korkutma açısından ciddi anlamda tatmin etti diyebilirim.Korkunç müzikleri,bilhassa cin çarpma sahnelerindeki efektler,bu güne kadar izlediğimiz yabancı korku filmlerinden hiç te aşşağı kalır tarafının olmadığını gösterdi bana.Hadi gelelim filmi anlatmaya.Şim di bu korkunç filmi size anlatırken,biliyorsunuz ki makara yaparak anlatıcam.Filmin korkunç ambiyansından sizi uzaklaştırırsam eğer,benim suçum yok heee. :)


Öncelikle film,2009 yılında Üsküdar'da yaşanmış gerçek bir olaydan esinlenerek yapılmış.En azından öyle iddia ediliyor.Son zamanlarda gerçek hayattan esinlenerek yapılan film modasını ve bundan yıllar önce izlediğim bir zombi filminin de başında"tüm olaylar gerçektir"yazısını okuduğumu hatırladıktan sonra,bu gerçek olaydan esinlenme durumunu bir kez daha düşünmedim değil. :)

Şimdi,filmde Öznur adında kötülükler kraliçesi bir karı var.Yalnız öyle böyle değil,kötülerin kötüsü(Ebru Kaymakçı.Filmdeki oyunculuğunu beğendim).Abi bu karı,kafayı teyzesinin oğlu Kudret'e(Koray Şahinbaş) takıyor,e haliyle Kudret de Öznur'a takıyor ve bu yasak ilşkiden dolayı Öznur hamile kalıyor.Kudretin saftirik eşi Nisa(Pınar Çağlar Gençtürk) ise,garibimin bi halttan haberi olmadan yaşayıp,yatalak anneciğine ve görme engelli kızına bakıyor.Kadınceğizin derdi büyük anlayacağınız.Nisa ne kadar dini bütün bir kadınsa,kocası da bi okadar pezevengin önde gideni.Herif de içki var,karı var,kız var daha ne olsun.Bu arada Pınar'ın da oyunculuğu gayet güzeldi.O titremeler,çıldırışlar.Şşşt kız hakikatten iyi rol kestin he. :)


Öznur,bir gün dayanamayıp,karnında dört aylık bebesiyle Kudret'in kasap dükkanına gider ve bu bebek olayını konuşmak ister.Tavuk doğramakta olan Kudret,gözü dönmüş vaziyette,elinin tersiyle Öznur'u da doğrar ve genç ve paranoyak anne adayının çocuğu cort diye düşer.Bebeğini kaybeden Öznur,bu durumu hırs yapar ve dooooru yıllar önce gittiği büyücü amcanın yanına gider ve korkunç bir domuz büyüsü yaptırır.Yalnız,büyücü hoca da olayı aşmış artık.Okadar çok domuz büyüsü yapıyor ki evinin yanı başına bir domuz ahırı yaptırmış herif.İhtiyaç duydukça,veriyor küsküyü domuzlara.Büyüye göre;Nisa ve Nisa'nın  kanından olan herkes beş yatsı zamanına kadar ölecektir.Yapılan bu karanlık büyü karşısında herkes tehlike altına girmiş,İfrit denilen cin tüm kötülüğü ile dehşetiyle harekete geçmiştir.


Tabii ki Korku Seansı filminin filmiyle alakası yok ama,Siccin'nin final sahnesi biraz Korku Seansı'nın final sahnesine benzetilmiş gibi geldi bana.Filmin sonundaki şaşırtıcı konusuyla ve korkutma açısından gerçekten amacına ulaşmasıyla Siccin'i korku filmi severlere tavsiye ederim.Filmin yönetmeni Alper Mestçi,korku filmlerinde çok başarılı bir yönetmen.Eh artık,bu cinli filmlerden sonra Alper Mestçi'yi bir serikatilin olduğu korku filminde görürsek hiç te fena olmaz.Ha bu arada Siccin'i mümkünse benim gibi yağmurlu ve şimşeklerin çaktığı bir gece de izlemeyin.Eğer evde de yalnızsanız vay halinize.Hadi hepinizi öptüm. :)



Vizyon Tarihi: 26 Eylül 2014

Yapımı : 2014 - Türkiye
Tür : Korku
Yönetmen : Alper Mestçi
Oyuncular : Pınar Çağlar Gençtürk ,  Merve Ateş ,  Toygun Ateş ,  Şeyda Terzioğlu ,  Koray Şahinbaş
Senaryo : Ersan Özer
Yapımcı : Muhteşem Tözüm



1 yorum:

  1. Aaaaaa şekerim artık filmleri yorumlarken pek bir terbiyeliyiz. Yukarıda gözüme çarpan tek kaka kelime "götüm" dü! Hayırdır? Eski Lubunik'i özledim.

    YanıtlaSil