21 Ağustos 2014 Perşembe

KÖTÜ KOKULAR,SİNEKLER VE ÜÇ KADIN;GRACE


Şu sıra sizlere izlediğim filmler karmaşıklık açısından beni mi buluyor,yoksa ben mi onları çekiyorum anlamadım gitti.2009 yapımı Grace,konusu itibariyle biraz sıradışı bir film aslında.İzlerken seyirciyi düşündürmekten geri kalmamış.Filmi izldedikten sonra ben bu filmden hiç bir şey anlamadım diye bana gelmeyin bak döverim :) Geleceğinizi düşünecek olursak da biraz filmi size izah edeyim o halde.


İlk önce;bu nasıl senaryodur arkadaş,diyerekten söze başlamak istiyorum.Filmi psikolojik-gerilim,yada psikolojik-iğrençlik diye iki türe ayırabiliriz.Bir bebek ve bu bebeğin etrafında dönen üç kadının hikayesine ait bir filmden söz etmemiz mümkün.Kendi dünyalarında yaratmış oldukları bir bebeği, kendi başlarına neler getirebileceği konusundaçok hırslı ve inatçı üç kadın.


Medeline 8 aylık hamiledir ve bebeğini bir an önce doğurup,kucağına almak ister fakat kocasıyla birlikte geçireceği bir araba kazasında bebeği karnında ölür.Kendi yakın arkadaşı ve aynı zamanda ebesi olan bir kadına gider ve ebe,çocuğun ölmediğini ve üç hafta sonra normal bir şekilde doğum yapacağını saçmalar.Psikolojisi tamamen bozulmaya başlayan Medeline ise çocuğun öldüğünü zaten kabul etmez ve üç hafta sonra ebesi tarafından bebeği Medilene'nin eline verilir.Ebe kadının ilerleyen sahnelerde izleyiciye bir sürprizi vardır ve bu esneda bebeğin babaannesi ise bebeğin Medeline tarafından düzgün bakılamayacağı yönünde kararlıdır ve bebeği sahiplenmek ister.


Peki neden bu ölü bebeğin etrafında bu üç kadın,bu bebeğe ölmemiş gibi davranmaktadır.Biraz mantık hataları olsada ve biraz ağır tempoda ilerliyor olsada ilginç ve değişik bir seneryo ile karşı karşıyayız.Aslında senaryonun üzerine birazda düşülüp,daha hareketli bir film ortaya çıkmış olsaydı dadundan yinmezmiş.Ölü bebeği hem sizin gözünüzden hem de bu üç kadının gözünden ve tüm bu soruları kendinize sorarak izlemek isterseniz,filmi size anlattım.Karar size kalmış.Hadi ozaman iyi seyirler.

FİLMİ TÜRKÇE DUBLAJLI İZLEMEK İÇİN TIKLAYIN


IMDb Puanı:5,2

Yapımı : 2009 - ABD ,  Kanada
Tür : Dram ,  Gerilim ,  Korku ,  Psikolojik
Süre: 85 Dak.
Yönetmen : Paul Solet
Oyuncular : Samantha Ferris ,  Jordan Ladd ,  Gabrielle Rose ,  Serge Houde ,  Malcolm Stewart
Senaryo : Paul Solet
Yapımcı : Adam Green ,  Kevin Dewalt

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder