5 Haziran 2014 Perşembe

WER-KURT ve THE CHANGELING-DEHŞET

Geldim korkukolikler geldiiiiiiiim!Hem de iki tane filmle.Ohooo altarnatif çok bende.Bu sefer siz korkukoliklerime,bir tanesi kurt adamlı,diğeri ise muhteviyatında bir hayalet barındıran iki film anlaticiiiiim.E hazırsanız o zaman başlıyorum.Ha bu arada yağmurla aranız nasıl?Walla ben şu sıra sokağa çıkarken belime şamyel falan takıp ta çıkıyorum.Dalgıç takımlarını da unutmamak lazım tabii. :)

KURT ADAM HASTALIĞI;WER-KURT

İlk anlatacağım film,bir kurt adam hikayesi;Wer-Kurt.Afişlere artık başka filmleri referans göstererek;bu filmi de biz yaptık,şeklinde yazı yazmak ta neyin nesi anlamıyorum doğrusu.O filmler başarılıysa illa aynı başarıyı yeni yapılan film de gösterecek değil ya!Bu film için de aynı şey geçerli tabii;Insidious ve The Devil İnside filmlerinin yapımcılarından diye yapıştırmışlar afişe ama;Tırt be annem.

Ha film de bu kez,alışık olduğumuz bir kurt adam modeli yok.Bir ailenin geçmişine dayanan ve soylarının erkeklerinde gözüken,kemik ve doku hastalığından dolayı birbirlerine geçen bir hastalık olarak göstermişler kurt adamlığı.E iyi hadi öyle olsun bakalım.Normalde kurt adam filmlerini hep geçmiş ve izlememişimdir.Hadi dedim bir şansımı deniyeyim ama;yok bu sefer de olmadı.Henüz dünyaya beni mutlu edecek bir kurt adam filmi gelmedi yavrucum.Aaaaay ayy havamdan da geçilmio heee.. :)


Ha ne diyordum;Filmin konusuydu değil mi,piki.Amerikalı bir aile tatil için teee Fransaya giderler.Bunlar bööle,koru gibi bir yerdeler ve kendi aralarında eğlenirlerken,birden köpekleri bir şeye tepki gösterir ve korunun içine doğru dalar.Kahraman babamız da köpeğe ne oldu bööle gibisinden düşünüp,köpeeeen peşine takılır ve iyi bok yer.Tek parça girdiği korudan üç-beş parça halinde çıkar.Tabaii,korunun içindeki şey her neyse,minik çocuklarını da parçalar.Anne ise tek gözünü kaybederek paçayı kurtarır.

Polis ve tüm haber kanalları olaya yoğunlaşarak,önce bir hayvan olduğunu,daha sonra bu iğrenç olayı bir insanın yaptığına karar veririler ve bu şekilde kamuoyuna yansır.Bu olaylar süre dursun,olayla ilgisi olduğu düşünülen bir adam göz altına alınır.Yalnız,adam da adam heeee.Öööle bildiiin insna değil yani.Ay resmen bir yaratık!Kız,bildiiiin ilk insan;homosapien.İki metre boy,dev gibi eller,saç,baş dağınık ve tüm vucut Recep İvedik'ten beter kıl yumağı.IYK!



Neyse bu herifi göz altına alırlar ve bir avukat tutarlar.Avukat hanım,bizim yarmanın sağlık kontrolünden geçmesini ister ve herifin onayını alır.İşte,film de burdan itibaren başlar ve devam eder.Görsel efekler öööle pek iç açıcı değil.Bir kaç sahnesinin dışında,beni pek öööle heyecanlandıran bir şey çıkmadı karşıma.Eğer kurt adam hikayelerini çok severim,bu film de biraz farklı geldi derseniz,izleyin camcım.Filmi ben beğendim mi peki;Hayır! :)

IMDb Puanı:6,3

Korkukolik Puanı:6.3'ü hak etmediğini,televizyon dizilerinden bir tık ötede olduğunu düşünüyorum.Kısaca;TIRT :) 


2013 - ABD
Korku


William Brent BellMatthew Peterman





 AMCA BANA YARDIM ET! THE CHANGELING-DEHŞET

Gelelim ikinci  filmimize.Sıkımladıysanız devam ediyorum?E iyi ozaman hadi.Bu film ise bir hayaletli ev hikayesi.1980 yapımı olmasına rağmen kesinlikle ürkütücü.Hatta günümüzde bol efektli,bol kanlı yapılan hayalet filmlerine göre bile en iyilerinden biri.Ülkemizde Dehşet adıyla tanınan film,müzisyen bir amcanın başından geçen garip bir hikayeyi anlatıyor.

Müzik profesörü John Russell,Demet Akalından hallice;evli,mutlu ve çocuklu bir adamdır.Karlı bir günde tüm aile sokakta kar topu aynayıp,karın tadını çıkartırlarken,aniden yolda kaymaya başlayan bir kamyonun altında kalırlar.Profesör o esnada telefon kulubesinde olduğu için sağ kalır.

Uzunca bir süre olayın etkisinde kalan John,hayatını değiştirmeye,artık yeni bir sayfa açmaya karar verir ve bulunmuş olduğu evden taşınır ve bir üniversite de ders vermeye başlar.Bu esnada hem sakin bir hayat sürebilmesi,hem de müzik çalışmalarını sürdürebilmesi için sessiz sakin bir yerde ev bulması gerekmektedir.Bir kaç yakını sayesinde bir ev bulur ve oraya yerleşir.



Tabii ev demeye bin şahit lazım;kocaman,bakımsız bir bahçe,her yer kurumuş sarmaşıklarla sarılı,üç-beş katlı,içerinde hamam böceklerine ve dünyadaki tüm hayaletlere yetecek kadar odasının bulunduğu ürkütücü bir ev.Bana bedava verseler orda yaşamam.

John bu malikaneye yerleşmeye karar verir ve ortalığı silip,süpürmesi için anlaştığı iki tane yardımcı eşliğinde evde yaşamaya başlar.Müzik çalışmaları esnasında,kendi kendine açılan kapıları saymazssak,her şey yolunda gitmektedir.Bir süre sonra her gece sabah 6,00'da tonk tonk diye bir gürültü duyar ve bu gürültünün ne olduğunu araştırmaya koyulur fakat bir  sonuç elde edemez.Adamceğiz kafasını dinleisn diye kirakladığı evde kafayı dinyeceğine,her sabah saat 6'da kafayı yer ve bu gidişe bir dur demektedir.

 Medyumlar çağırılır,tüm odalar kontrol edilir,john ise yavaştan yufus ve yusuf ile arkadaş olayı seçer.N'aapsın adam;hayaletli bir evde yaşamak kolay değil tabii ki de :) Bir süre sonra evin gizemini çözmeye başlayan john,kendisini rahatsız eden bu hayaletin aslında ev ile ilgili bir gerçeğin ortaya çıkartmak için en basından devreye girdiğiniğ anlar.Acaba evdeki bu korkunç sır nedir?

Ben filmi zilerken biraz tırstım açıkçası.Bakmayın tabii benim bööle taşşak gecerek anlattığıma.Film de evin ambiyansı feci derecede ürkütücü.O karanlık koridor sahneleri aklınızı basınızdan alabilir.Kısacası,hayaletli ev filmi zilemek istiyorum,diyorsanız,bu filmi tüm korkukoliklerime ısrarla tavsiye ediyorum.Hadi annem hepinize iyi tırmalar.Yusufunuza iyi sarılın.Kiikikikikikik :)

IMDb Puanı:7,1

Korkukolik Puanı:Ürkütücü bir hayaletli ev filmi zilemek için bire bir.1980 yapımı bu filmin,iyi bir yönertmen tarafından tektat çekilmesini dilerim.

1980 - Kanada
GerilimGizemKorku
107 Dak.


William GrayDiana Maddox

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder