1 Haziran 2014 Pazar

USLU DUR ALMİİİİM O KANATLARINI ;) MALEFİCENT



Anacım o nasıl bir film adıdır anlamadım gitti heee.Film de kadına,okunuşuyla;Malefesınt,diyorlar,afişte ;Melefiz yazıyor,hayır;okunuş olarak ta Melefiz değil.Kel alaka yani.Zaten isim konusunda illa bir şeyler uydurmak zorundayız ya.Benim bildiğim,isimler değiştirilmez.Bir hatam varsa biri bana ordan söylesin.E hadi geçelim filme.

Ooooh yine nerdeyse tek başımaydım salonda.Eh,ben bööleyim işte;salonu tek başıma kapatıp,filmimi izlerim.E tabii siz de benim gibi sabahın köründe,ilk seansa girerseniz tek başınıza izlersiniz. :)Arka sırada filmi izlememek için gelen bir kaç fingirdek çiftin dışında yalnızdım.En önde,ayaklarımı uzatıp,götümü devirerek öyle bir dalmışım ki filme,film arası verildiğinde HÖNK,dedim n'oluyoruz be.Ben filmi sevdim anlıyacağın.


Efenim Maleficent,henüz minik bir peri kız iken,develer tellal,garip,ama sevimli yaratıklar ortalıklarda cirit atarken masalımız,Meleficent'in anlatımıyla başlar.Maleficent,o minik peri haliyle sihirli ormanını insanlara karşı korurken,bir gün bir insan çocukla :) karşılaşır.Fakat ondan kormayacağını anlayınca arkadaş olarak kalırlar ve ilerleyen zamanlarda da bu arkadaşlık aşka dönüşür.Çocuk diye bahsettiğim velet te kralın oğlu yalnız.Zengin çocuk,fakir peri kızına abayı yakmıştır fakat babası ise bu peri kız için hiç te hayırlı şeyler düşünmez.Hatta onu her defasında öldürmek bile ister.

Aradan yılar geçer ve Maleficent,ergen kız bıyıklarından kurtulur,cillop gibi yetişkin bir peri olur çıkar.Sevgilisi ise hâlâ o çirkin çocuktur.Ama gel gör ki aşk,tip yada cinsiyet dinlememektedir ve bir gece kralın oğlu,Maleficent'ı uyutup,kanatlarını kesip,babasına götürür ve Maleficent'in işini bitridiğini,artık krallık tacının,babasınının söz verdiği gibi kendisine geçmesini ister.Ödül büyüktür;o artık bir kral olacaktır.Gerçi babası da geberme arefinde olduğu için sesini çıakrtmaz ve ölümünün hemen ardından taç,yavşak oğluna geçer.

Gerçek aşkın artık olmadığına inanan bedbaht peri;Maleficent ise hem aşkından olur,hemde kanatlarından.Bunun üzerine Maleficent'in ise inanılmaz bir planı vardır.Hiç bir şey kimsenin yanına kâr olarak kalmayacaktır.


Film,bildiiiiniz Uyuyan Güzel masalının değişik bir versiyonu.Efektler muhteşemdi.İzlediğim en eğlenceli efektlere sahip filmdi diyebilirim.Hikaye de gayet güzel anlatılmış ve vaktin nasıl akıp,geçtiğini bile anlayamıyorsunuz.Angelina Jolie ise her sahnede harikaydı.Yüz biçimi,yanaklarındaki o çıkıntılı elmacık kemikleri bile kötü bir cadı tiplemesi için cuk oturmuştu.Kötü bir cadı desem de,filmi izledikçe Maleficent karakterini seveceğinizi düşünüyorum.Film de dikkatimi çeken bir başka minik peri ise Harry Potter'den hatırlayacağınız kötü kalpli bir öğretmeni canlandıran;Imelda Staunton.Oyunculuğunu beğendiğim bir hatundur.

Filmin anlatmak istediği bir başka şey ise aşkın sadece bir kalıp içerisine sokulamayacağıydı.Sanırım bu anlatımı gayet güzel becermişler.Eh benden bukadar.Hafta sonu kapın arkadaşınızı,sevgilinizi bu filme götürün.Korkukoliği dinleyin,pişman olmayın.Hadi yine götürdünüz güzel filmi.Herkese iyi seyirler. :)

IMDb Puanı:7.5

2014 - ABD
AksiyonDramMacera
97 Dak.


Paul DiniLinda Woolverton

Maléfique

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder