13 Haziran 2014 Cuma

DEEP RED-PROFONDO ROSSO-DERİN KIRMIZI

IMDb'de,yüksek puanlı İtalyan korku filmlerine bir örnek te Dario Argento'nun;Profondo Rosso-Derin Kırmızı isimli filmdir.

Sado-mazo kıyafetleri gibi,deri kostümlü ve gözünün etrafını göz kalemiyle kalınca boyayan katilimiz dur durak bilmiyor.Eline geçirdiği satırla,kurbanı bazen bir kadın,bazen de bir erkek oluyor.1975 yapımı bu filmi keşvettiğimde,yönetmenin diğer filmlerine de baktım ve içlerinde bu film kadar iyilerinin olduğunu gördüm.İtalyan Yönetmenin filmleri sadece İtalyanca değil,aynı zamanda İngilizce de çekilmiş.Filme geçelim mi artık?



Katile giden yol öncelikle çok ta kolay değildir ve Caz piyanisti ve müzik hocası Marcus Daly için cinayeti çözmenin yolu,birazda kendi hayat hikayesiyle de bağlantılıdır.Marcus bir gece,bir müzisyen arkadaşıyla yol ortasında şakalaşıp,birbirleriyle daşşak geçerken,aniden bir kadın çığlığına odaklanırlar ve çığlığın geldiği yere koşup baktıklarında,kafası penceredeki cam kırığı ile kesilmiş ve hakkı rahmetine kavuşmuş bir kadınla karşılaşırlar.Olay yerini polisler,dedektifler doldururken bizim piyanist Marcus'un ne haddineyse işin içine dalar ve cinayeti çözmeye karar veriri.


Bu arada olay yerine gelen gazeteci kadınla da bağlantı kurup,işini biraz daha kolaylaştırmaya çalışır.Marcus kadınları her defasında aşşağılayıp,hödüklük etmektedir ve arkadaşlığı ilerlettiği gazeteci kadınla bir gün bilek yarışı yaparlar ve kadın,bizim Marcus'u yenerek "n'aaaaber,her defasında kadınları aşşalıyordun n'ooooldu ha,n'oooldu"diyerekten Mrcus'a haddini bildirir.Tabii sadece haddini bildirmekle de kalmaz,Marcus'a aşık ta olan kadın,Marcus'un peşini bırakmaz.Hatta ben bir ara bu kadın katil olabilir,diye düşünmedim değil.Ha katil çıkmasa bile,bu kadındaki,bu seks iştihandan dolayı Marcus'un seksten ölmesini sağlayabilir bence.Yahu,kadın her defasında Marcus'u kandırıp,"hadi bana gidelim,hadi bana gidelim"diye ısrar ediyor.İlerleyen sahnelerde ise artık bu ısrarlara dayanamayan Marcus'un"ulan,iyi tamam hadi size gidelim"der ve yermisin yemez misin hesaaabı karıyı iyicene bi benzetir.

Neyse,cinayetler hızını kesmeden devam eder ve film boyunca sizleri de "acaba katil kim"diye düşündürmeden de bırakmaz.Ben,ahanda işte katil bu,diye filmin sonuna kadar bekledim ve babayı aldım.Gerçekten çok şaşırtıcı oldu benim için.Filmi izlerseniz eğer,hepinizin bir favori katili olsun ve filmin sonuna kadar bekleyin.Hatta arkadaş grubu ile izlerseniz katil üzerine bahse de girebilirsiniz.Kaybeden,kazananı o gece tuvalete götürsün. :) Hadi,başka bir filmde yine görüşmek dileği ile mucxxx.

Filmi buraya tıklayarak online izleyebilirsiniz.

IMDb Puanı: 7.7

Yönetmen:
Ülke:
Tür:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder