26 Mayıs 2014 Pazartesi

ŞEYTAN MI SUÇLU,MELEKLER Mİ? DEVIL'S KNOT-ŞEYTAN DÜĞÜMÜ

Sanki sanırsın,7/24 televizon başında duran biriyim de,kendimi 3 saniyede,zemin katta,elimde Digitürk kumandasıyla buldum.Evet evet depremin olduğu günden bahsediyorum.O yedinci kattan aşşağı nasıl iniverdiysem ki o can havliyle panikledim ama hatalı olduğumu da biliyorum tabii.Ulan girsene masanın altına.İyi ki daha basit yöntemi seçmemişim;pencereden aşşağı uçmak gibi.Bu kez,heralde aşşağıya indiğimde elimde değil kumanda,Digitürk'ün koca çanak anteniyle inerdim.Aman neyse şu sevimsiz konuyu kapatalım.Zaten şimdi herkesin  anlatacak taze bir deprem hikayesi vardır mutlaka.Hadi ozaman depremi geride bıraktıysak şimdi size deprem etkisi yaratacak bir filmden sözetmek istiyorum;Devil's Knot-Şeytan Düğümü.


Biraz polisiye,biraz suç,bolca da gizemin yer aldığı film,2013,ABD yapımı,gerçek olaylardan esinlenen bir film.Güzel bir gün,üç minik bisikletli çocuk ve girilmemesi gereken bir koru.Tabii merakına ve eğlenceye yenik düşen bu minik çocukar sırayla bu koruya girerler bir daha geriye dönmezler.Anne ve babalarının endişesi sonucu polisler devreye girer ve tüm kasaba halkının da yardımlarıyla,çocuklar sırasıyla sudan ölü olarak çıkartılırlar.Yapılan incelemede ise çocukların sıradan bir şekilde boğulmadıklarını,katledilerek öldürüldükten sonra suya atıldıklarını öğrenirler ve polislerin de devreye girmesiyle suçlu,yada suçlular aranmaya başlar.

Bazı deliller,çocukların satanist ayinler sonrası öldürüldüğüne işarettir ve kasabadaki satanizm ile ilgilenen 16-18 yaş arası gençlerden bazıları gözaltına alınarak tutuklu olarak sorgulanırlar.Bu esnada bir dedektif ise pek çok şeyi göz önünde bulundurarak yakalanan satanist çocukların masum olduğunu,bu olayın ardında farklı bir şeylerin yattığını düşünerek karşı bir tutum sergiler.


Film ilerledikçe karşıma çıkan bir sahne banada,aacaba bu tutuklanan çocuklar gerçekten de masum mu,diye sordurdu diyebilirim.Çünkü ön planda olan anne ve babanın bir diyoloğu"acaba"dedirten cinsten.Çocuğunu kaybeden anne,üzüntüden çıldırmaya başlayınca,bir tv kanalının sokak röportajında,gülerek ve espriler yaparak soruları yanıtlar.Bunun üzerine bu görüntüleri izleyen kocası ise şiddet eğilimleri sergileyerek kadının üzerine yürür ve "sen mutsuz bir annesin,mutsuzmuşsun gibi yapmalısın,o halin neydi öyle"diye çıkışır.İşte burada ben biraz babadan kıllandım ve annenin de istemeyerek işin içinde olduğunu düşündüm.Ve tabii filmin sonunda izleyicinin içine bir şüphe düşürten replik daha var ama onu söylemiyim artık.

Son dönemlerde yaşadığımız çocuk kaybolmaları ve cinayetlerinin ardından bu filmin izlenmesinde fayda var diye düşünüyorum.Ha,film derdimize derman olmuyor tabii ama yaşanılan konularla ilgili güzel ve bağlantılı bir film olmuş.Bolca gizemin ve benim en çok sevgidiğim şeylerden biri olan;bolca mahkeme sahneleri,film de yer alıyor.Meraklılarına tavsiye edilir.






2013 - ABD
DramGerilimSuç


Scott Derrickson Paul Harris Boardman

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder