20 Mayıs 2014 Salı

SANATSAL BİR YAM YAM FİLMİ:SOMOS LA QUE HAY/KAN KOKUSU

Meksika yapımı Somos La Que Hay,geçtiğimiz aylarda vizyona giren ABD yapımı We Are What We Are/Kan Kokusu filminin orjinali olduğunu hatırlatayım öncelikle.Hollywood sinemasının senaryo sıkıntısından böyle çorlamasyon filmler yaptığını artık hepimiz biliyoruz.

Somos La Que Hay,sanatsal bir festival korkusu sanırım.En azından bende yarattığı duygu bu.Zaten bir çok ödülü var.Bir yerde okuduğum kadarıyla;daha önce kısa filmler çeken yönetmeninin de ilk uzun metrajlı filmiymiş.

Çok ağır ilerleyen filmde hareketlilik görmek mümkün değil;fakat insanın kanını donduran sahneler de mevcut.Filmi izlerken,Türk filmi izliyormuşum gibi bir hisse kapılmadım da değil.Bağzı eleştirilere de şöyle bir baktım da;çok entelektüel dille filmi övenler de olmuş.Tabii üzgünüm ki entel bir dil kullanamıyacağımı,yine filmle daşşak geçeceğimin çok ama çok farkındasınızdır.E o da benim farkım olsun artık.Eh hadi gelelim ozaman konuya ha.


Üç çocuklu fakir bir aile.Asabi,kodumu indiren bir erkek kardeş,biraz süklüm püklüm ama içten pazarlıklı olduğunu düşündüm bir başka erkek kardeş,balta kullanmasını iyi bilen bir kız kardeş,fahişe meraklısı baba ve haliyle orospulardan nefret eden bir anne.Ahanda çatlak ailemiz böyle.


Bir gün,baba dışarda dolaşırken aniden geberir ve yapılan otopside midesinden kırmızı ojeli bir orta parmak çıkar.Bir üzerinde yüzüğü eksiktir.Dedektifler olayı anlamaya çalışssın,baba ölünce,ailede bir iç savaş çıkar ve babadan sonra reisin kim olacağına dair kavgalar çıkar ortaya.Fakat bu kadar aile içi kargaşanın içinde unutulmaması gereken bir olay vardır:Ertesi günün yemeği olacak olan kurbanı kandırıp,kaçırmak.Hızını alamayan ailenin bir kaç kurbana daha ihtiyacı vardır ve ayin başlamadan,polislerin de devreye girmesi gerekmektedir.

Yamyam ayini,intikamcı travesti fahişeler,akşam yemeği için gey bardan kaçırılan eşcinsel çocuk ve kaçık bir aileyi merak ettim ve izlemek istiyorum diyorsanız,filmi size anlattım.Filmi bulup izlemek artık size kalmış.


IMDb Puanı:5.6

Korkukolik Puanı:Filmin sessiz sakin olduğuna bakmayın;ürpertici sahneler mevcut.



2010 - Meksika
DramKorku
90 Dak.


Jorge Michel Grau

We Are What We Are


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder