5 Mart 2014 Çarşamba

KISIK ATEŞTE İSPANYOL USULÜ KORKU FİLMİ;BLİND ALLEY-ÇIKMAZ SOKAK

Başlarda herşey gayet güzel giderken son yirmi dakikasında cozutmanın en coşkulu halini bize yaşatan bir film.


Evet;Blind Alley-Çıkmaz Sokak filminden bahsediyorum.Rosa isimli genç ve gerçekten güzel kızımız artist olacam diye tutturmuş,köyünden kalkıp ablasıyla büyük şehire gelmiştir.Aynı zamanda bir otelde temizlik görevlisi olarak çalışan Rosa,dans konusunda yeteneğini  kabul ettirmiş ve deneme çekimleri için ertesi gün çağrılmıştır.
 


Bizim güzel ama saftirik kızımız,acele tarafından kirlenmiş kostümlerini alıııır ve doooru çamaşırhaneye doğru gider.Tabii bunu  bok varmış gibi gecenin bir vakti yapmak zorundadır.7/24 hizmet veren çamaşırhane ise çıkmaz bir sokağın tam sonundadır.Sokağın ortasında külüstür bir otomobil ise sanki sokağın bekçiliğini yapmaktadır ve yıllardır orada duruyor havası verir.

Rosa,tırsa-korka sokağa adımını atar ve çantasındaki,Gezi Parkı direnişinin baş kahramanalarından biber gazına güvenir ve sıkıca gaz kutusuna sarılır.Yoksa sokağa girmeye başka türlü götü yemez.Büyük bir korku eziyetinin hemen ardından çamaşırhaneye ulaşmayı başaran Rosa,içeriye girer ve içerisi adeta terkedilmiş gibidir.Çamaşırlarını makinaya yerleştirir ve parayı göze atar ve köşesine çekilir.

Çamaşırlar yıkana dururken,Rosa,ertesi günün hayalini kurmaya başlar ve bomboş çamaşırhanede prova yapmaya başlar.Çılgın dans figürleri Nurhan Damcıoğlu'nu bile kıskandıracak cinstendir ve işin bokunu tam çıakrtmak üzereyken birden çantasındaki uyku ilacı aklına gelir ve dansına ara verip ilacı içer.İlaç,bir atı bile uyutabilecek güçtedir.Tabii bu arada çamaşırhanenin elektirkleri de her korku filminde olduğu gibi göz kırpmaya başlar ve korkutucu bir elektirk verir izleyiciye.


Dakikalar ilerlemiş,Rosa'nın uykusu yavaştan gelmeye tam başlamışken Rosa'nın ilgisini çebilecek bir erkek içeriye girer ve tanışırlar.Bir süre her şey iyi gitmektedir.Sohpet koyulanmış,sevişme ayarına geçilmiştir ki Rosa için dehşet dakikaları henüz yeni başlayacaktır.

Film,Rosa'nın bir seri katil tarafından çamasırhanede mahsur kalışını anlatan,bol aksiyon ve gerilim dolu anlarını yansıtıyor.Filmin son 20 dakikasına kadar herşey çok iyi giderken,kendimi birden,yok daha neler,ne gerek varmışki sorusunu,kendime sorarken buldum.Neden bu soruyu kendime sorduğumu anlatmak isterdim ama maalesef anlatamıyorum;çünkü filmin sürprizini bozarsam beni amuda kaldırıpta öpeceğinizden eminim.Film,İspanya,Küba ve Kolombiya ortak yapımı.Hadi iyi seyirler.Önümüzdeki yazıda çocukken ilk kez izlediğim vampir filmini anlatıcam size ve siz bana ay ne salakmışssın diceksiniz. :)



IMDb Puanı:4.1
2011,İspanya,Küba,Kolombiaya yapımı


Director:

Writer:

(screenplay)

Stars:

, ,

4 yorum:

  1. Pekçok sevgili lubunik; fragman ve 4.1 imdb puanı zaten filmin nasıl da nasıl, nasıl da nasıl kötü olduğunu söylemedi mi sana? İnat ettim 5 puan altındaki cevherleri çıkaracağım diyorsan o ayrı :) Bu arada aklıma CD-DVD satın alınan dönemler geldi. Bu ve benzeri filmlerin arka kapaklarında bilmem kimin yazdığı "muhteşem korku, dehşeeaangiz film", "yılın en başarılı korku filmi" yalanları geldi.

    -Hepsinin çükü düşmüştür umarım- Can

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oscar odullerini ciddiye almadigim gibi IMDb puanlari da beni hiç baglamuyor :) Benim icin butun korku filmleri en keyifli vakit gecirme şekli.N'aaaapıyoruz şekerim?Tum filmleri en daşşak geçer şekilde yorumlamaya devam ediyoruz. :) Sevgiler Can'cegizim :)

      Sil
    2. Ha bu arada itiraf ediyorum; o dvd lerin arkasina ben yaziyordum. :))

      Sil
    3. En son Nurse 3D'yi buradan görüp seyrettim. Yorumlar ve daşşaklar güzel. Seviyoruz, takipliyoruz. :) Can

      Sil