17 Mart 2014 Pazartesi

İLK KORKU FİLMİ DENEYİMİM

Dur bakiiiim hangi filmi anlatsam size diye düşünürken aklıma,en son izlediğim filmin anlatımının sonundaki detay geldi.Evet;ben size bir vampir hikayesi,aslında çocukken izlediğim ilk vampir filminin nasıl bir deneyim olduğunu anlatacaktım.

Valla filmin orjinal adını bulamadığım için filmin afişini falan bulamadım.Eğer hatırlarsanız bana yardımcı olur ve bi zaaaamet mesaj olarak atarsınız şekerim.Filmin türkçe adı "Kontes".Bir kadın vampir hikayesi de diyebiliriz.

Henüz ya 10 yada 11 yaşında falanım galiba.Sinemayla yeni yeni tanışmaya başlamışım ve semt sineması kapanmaya yüz tuttuğu için iki film bir arada göstermeye başlamış.Genelde gösterdikleri filmler bir erotik,bir tane de Kemal Sunal filmleri.Sanırım erotik film de otuzbir çekip,bu mutluluğu Kemal Sunal komedileriyle pekiştirmemiz isteniyor sinema yönetimi tarafından.

İşte yine böyle,iki film gösteriminin olduğu bir gün,yine sinemanın yolunu tutuyorum ve kafamı kaldırıp afişlere baktığımda onu görüyorum;Kontes'i.Diğer film ise sanırım italyan yapımı bir erotik komedi.Tabii benim favorim erotik film.İki tane meme görmek bile sıradışı geliyor o yaşlarda insana.Benimki daha çok yetişkin insan vucudunu görüp keşvedebilme merakı;yoksa başka iiiiiiç bişeycik değil. :)Hadi erotik film iyi güzel de,ya korku filmini n'apacaz?Eyvah!İnsallah ikinci film korku filmi olur da erotik filmi izler,çıkarım diye ümit ediyorum ve dalıyorum gişeye bileti almak için.

Merdivenleri çıkışımı dün gibi hatırlıyorum.Siyah beyaz merdivenlerden yukarı çıkarken,yine Türk sinemasının siyah beyaz kahramanları beni izliyor.Duvarlarda kimlerin kocaman resimleri yok ki?Hepsi çerçeveli ve muhteşem resimler.Türkan Şoray'dan,Tarık Akan'a herkes beni izliyor merdivenleri çıkarken.Teşrifatçı biletimi alıp,kenarından yırtıyor ve yarım parçayı bana veriyor.Ve salonun loş kırmızılığına hoşgeliyorum.

Allaaam yaa şu korku filmi,ilk olarak gösterilecekse bile bir an evvel bitmeli ve kurtulmalıyım diye ödüm kopuyor.Hâlâ gözlerimin önünden Bendeniz'in ilk çıkıtığı zamanki gibi saç biçimi olan vampir kadının sivri dişli görüntüsü geçiyor.Salonda film başlayana kadar yada film aralarında sürekli Ferdi Tayfur şarkıları çalardı.En az üç tane dinlerdik.O zamanlar kim olduğunu bile bilmediğim bu somunu gevşemiş civata gibi ses çıkartan şarkıcının sesi yavaştran kısılır ve salon yavaştan kararmaya başlardı.Hemen ardından üç GONG sesi ve gölgelerin perdeye yansımasıyla film başlar.

Ne olduğunu ilk önce pek anlayamıyorum ama bir kaç kadın yarı çıplak bir şeklilde bir adamı ortalarına almış,etrafında dönerek,ayin gibi birşeyler yapıyorlar.Mağara,ıssız bir yer,garip kostümlü kadınlar ve ayin.Alllaaaaaahıııım diyerekten tırsıp yarım gözle perdeye bakmaya çalışırken bir yandan da nasıl beceriyorsam kulaklarımı da kapatmaya çalışıyorum.Çünkü az sonra o küt saçlı,sivri dişli vampir karı gelip adamın kanını içecek.Yalvarıyorum film bir an önce bitsin ve erotik film devreye girsin diye.Film boyunca bol kayalık ve karanlık ortam gördüğümü hatırlıyorum.Filmdeki yarı çıplak,ürkütücü kadın ve erkekler de cabası.Nerdeyse korkudan altıma yapıcam.Neyseki işkence bir saat kadar sürüyor ve film bitiyor.Kokru filmini geri bırakıp,muhteşem eğlenceli erotik filme doğru yelken açıyorum.Tabii ilk önce üç adet Ferdi Tayfur şarkısı.

Sinema da kafamı yukarıya kaldırdığımda yumurta kaplarından dekor olduğunu görüyorum.Arkaya,yukarı doğru kafamı kaldırdığımda ise kocaman bir balkon bana doğru bakıyor.Oraya neden oturulur,nasıl çıkılır çok merak ediyorum.Balkon benim için sır gibi bir yer.Oraya tek başına çıkmaya musade yokmuş diye duymuştum daha önce ben yaşlarından bir çocuktan.Aileler mi,sevgililer mi ne çıkıyormuş.Üç şarkı ardından salon kararıyor ve makara tırrrr tırr dönmeye başlıyor.

Beyaz perde de,gece,bir sahil kenarı ve iskele beliriyor.İskele de bir kadının uzanmış malak gibi yattığı görülüyor uzaktan.Çünkü uzak çekim yapılmış.Kamera yavaştan yavaştan kadına doğru yaklaşmaya başladığında.Sıcak bir yaz gecesi ve sahilde uzanmış çıplak bir kadın hayal ediyorum ama sanırım durum pekte iç açıcı değil gibi geliyor görüntü yaklaştıkça.Kadın yavaş yavaş biraz daha belirgin bir hale gelmeye başlayınca gözlerim birden yerinden fırlarcasına açılıyor.Bi bi bi dakika laaan bu bu erotik film değil Aaaaalllaaaaah ooolum kaç bu o afişteki vampir karı.Hay amına koim ben bir saatir korku filmi diye erotik film izliyormusum da haberim yok.Ah tam salaklık.Kız gülme. :)

Afişteki vampir kadını tanır tanımaz salondan bir yaylanışım var yalnız arkama bile bakmıyorum.Hatta bir ara merdivenlerden gerisi geriye inerken ürperiyorum bile acaba arkamdan geliyor mu diye.Al sana erotik film.İki meme görmeye kalkarsan, adama ööööle kol gibi,sivri iki diş gösteririler oooolum,diyerekten koştura koştura sinema salonunu terkediyorum. 

İşte ozamanlar kokru filmlerinden tırsarken bir de bakmışım aradan nerdeyse 25 yıl geçmiş ve ben,korku filmi meraklısı olup çıkmışım.Ha bu arada,şu ara yine üçüncü sınıf kokru filmleri denk geliyor.Onlardan bazılarını yazıcam burda.Anlatmamı istediğiniz bir kokru filmi varsa burdan bana yazabilirsiniz.Hadi muckss.

4 yorum:

  1. Bloğunuzu beğenerek okuduğumu hele ki filmlerle; özellikle de korku filmleriyle ilgili yazdığınız postların favorim olduğunu bir kez daha yineledikten sonra sevdiğim filmlerden küçük bir liste yaptım. Bu listeyi; bu filmlerden birini yada bir kaçını yorumlarsınız belki diye bloğunuzda da paylaşmak istedim...
    Listeme başlıyorum:
    1- William Friedkin den Şeytan (The Exorcist 1973)
    2- Gore Verbinski den Halka (The Ring- ringu)
    3- A. Amenabar dan Diğerleri (The Others)
    4- Kim Jee-Won dan Karanlık sırlar (A tale of two sisters) 2003
    5- Takashi Shimizu dan Garez ve Garez 2 (The Grudge - Ju on)
    6- Sam Raimi den Kötü Ruh (The Evil Dead) 1981
    7- Guillermo del Toro dan Şeytanın Bel kemiği (El Espinazo del diablo)
    8- B.P. ve P. W dan Shutter ("Resimdaki Hayalet" 2004 yapımı olan)
    9- Juan Antonio Bayona dan Yetimhane El orfanato)
    10- JAMES WAN dan; 1- Korku Seansı(The conjuring), 2-Ruhlar bölgesi(insidious) 3- Ruhlar bölgesi 2 (insidious chapter 2) 4- Ölüm sessizliği (Dead Silence)

    Mrs. Jackson

    YanıtlaSil
  2. Şeytan'nın bel kemiği hariç diğerlerini izledim tabiiki yorumlarım.Ama biraz beklemen lazım.Malum biraz zamanı alabiliyor.İlgin için teşekkürler Mrs Jackson ;)

    YanıtlaSil
  3. korku filmlerini ben de severim hatta küçükken gitme salak kız gitme lan falan diye kendi kendimi yerdim ama şimdi git lan git heh gördün mü beyinsiz diyorum babaanne modunda haha

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama en cok ta o semt Sinemalarini ozledim.Avm lerin soguk atmosferli Sinemaları kalsin.

      Sil