23 Mart 2014 Pazar

ÇATLAK ANNE VE KIZI "CARRIE"GÜNAH TOHUMU

Anacım bir kız nasıl bu kadar ezik olabilir derseniz hemen anlatayım.


Carrie,hem okulda,hem de evde annesi tarından psikolojik işkenceye maruz kalan bir kızcağızdır.Pek de güzeldir ama bu güzelliğini süklüm-püklüm,tıfıl-tufalak,ezik bir kız imajı içerisinde örtmektedir.Çekingen ve ezik yönünü bir türlü aşamayan bu minik güzel,okulda arkadaşlarının dalga geçme tahtasıdır ve eve geldiğinde ise kafayı dinle bozmuş manyak anası tarafından sürekli dinsel konularda baskı altına girerek zor durumlar yaşamaktadır.Örneğin,kızı;"aaaanee ben helaya gidiyorum,"dese,annesi;"hayır gidemezssin günde 4 defa tuvalete gitmek günahtır,bu içindeki pisliği gidip kilisede coooort diye boşaltmalısın,"der.Veya bir başka örnekte,kızı;"aaaanee beni bu gece erkek arkadaşım gelip,baloya götürecek,"dese,annesi;"haaaayır gidemezssin,İsa aşkına durmanı emrediyorum,onlar seni kirletip,tanrıya kötü bir kız olarak görünmeni sağlayacaklar,"şeklinde konuşmalar geçer ana-kız arasında.Yani anlıcaaan karı bildiin dinsel konularda çok katıdır ve kafayı bozmuştur.


Tüm bunlardan bunalan minik Carrie,bir gün,kendinde bir takım değişiklikleri ve çok özel bir güce sahip olduğunu keşveder;telekinetik güç.Yani istediği herşeyi bir parmak işaretiyle hareket etiririp,yön vermektedir.Bir kaç alıştırmadan sonra gücünü iyice kullanmayı öğrenen Carrie için artık intikam alma zamanı gelmiştir.Artık o eski ezik kız olmaktan çıkmış bir katile dönmüştür.

O gece erkek arkadaşı tarafından sene sonu balosuna götürülmüş,çekingen tavırlarını biraz durdurabilmiş,erkek arkadaşıyla dans ederken gecenin kral ve kraliçesi seçilmişlerdir.Seçilmişlerdir;fakat az sonra başlarına gelecek felaketten de sadece kendileri değil,herkes habersizdir.Veeee asıl curcuna az sonra yaşanacaktır.Eh artık gerisini izleyin ve görün.

Bir çeşit intikam filmine dönüşse de,sonlara doğru ortaya gerilimi ve aksiyonu yüksek bir film çıkmış.Carrie,1976'da Stephen King'in romanından ilk kez sinemaya uyarlanmış,2002'de televizyona uyarlanmış,2013 yılında ise tekrar sinemaya uyarlanmış.Bu kez Carri rolunü güzel oyuncu Chloë Grace Moretz,çatlak anne rolunü ise Türkiye'nin tanıtım yüzü seçilen ve götünü kaldırıp ülkemize geleceği yerde dublorünü yollayan kızıl saçlı oyuncu Julianne Moore'a vermişler.Ben size 2013 versiyonunu anlatmaya çalıştım.

 Filmin görsel efektlerini eğlenceli buldum.Korku-gerilim ve birazcık ta aksiyon olsun derseniz filmi öneririm.


IMDb Puanı: 6.0


Director:

Writers:

(screenplay), (screenplay), 1 more credit »

Stars:

, ,











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder