24 Şubat 2014 Pazartesi

HİTCHCOCK TARZI BİR GERİLİM FİLMİ:CRAWL

Cumartesi gecesi saat 1 .00 sularında yataktan kalkıp,şimdi n'apsam diye homurdanıp,can sıkıntımın tavan yapmasıyla bilgisayarıma sarılmam da bir oldu.Harddiskime göz attığımda beni bekleyen,bir Hitchcock tarzı film olduğunu görünce bilgisayarımı projeksiyon cihazıma bağladım ve ışığı yansıttım perdeme .Ortaya izlemesi çok keyifli bir gerilim filmi çıktı;Crawl.Bizdeki adına gelince,şöyle bir araştırma yaptım da götümüzden ne uydursak diye bayağı bir çabalamışlar.Bir sitede ürperti,bir başka yerde ise tarayıcı adıyla geçiyor.Film biz de vizyona girdimi girmedimi emin değilim;ama film,2011 yapımı,başta da dediğim gibi Alfred Hitchcock tarzı bir gerilim ve adının özelliklerini çok iyi taşıyan bir film.Ağır,yavaştan ve sessizce.



Kabak çekirdeğinin ağzımda bıraktığı o iğrenç çürük tat henüz ağzıma yayılmıştı ki ilk cinayetimiz,yaşlı,uyuz,gıcıklar gıcığı kiralık katilimiz tarafından gerçekleşmiş,araba tamircisi amcanın beyin parçacıkları duvara yapışmıştı bile.Adamın beyninin sol lobu duvara yapışırken,benim ise götümün sağ lobu korkudan tir tir titriyordu.Filmdeki kiralık katilin hareketleri okadar ağır ki kafasını çevirip arkaya bakması bile nerdeyse 20 saniye.Gerçi filmin ilerleyişi gayet hızlı olsada bazı sahneler ne ilginçtir ki çok ağır ki bazen bir Nuri Bilge Ceylan filmi izlediğimi düşünüp,film değil de bir resme bakıyormuşum hissi uyandırıyor.Ama gerilimde bu tekniği beğendim.Aynı tekniği Ruhlar Bölgesi ve Korku Seansı filmlerinin yönetmeni James Wan'da kullanıyor.


Evlilik teklifi için sevgilisine özel bir gece hazırlayan Marilyn,kasabanın merkezinden uzak,çocukluğunun geçtiği evde harıl harıl hazırlık yapmaya başlamıştır ve cinayetten aranan kiralık katilimiz de arandığını anladıktan sonra kasabadan kaçar ve bu evde Marilyn ile yolları kesişir.Çok az repliğin geçtiği filmin müzikleri de gerilim yüklü.Siyah beyaz gerilim filmlerinin müziklerini anımsattı bana.Film,sonunda ağzınızı hayretten açık bırakmıyor belki ama heyecan dozu ve değişik tarzıyla dikkat çekiyor.Bu filmi gerilim severlere tavsiye ediyorum,hadi iyi seyirler.Ha sahi kabak çekirdeklerine dikkat edin,aralarından çok çürük taneler de çıkıyor.Iyk!

 IMDb Puanı:4.8


Director:

Writer:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder